Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Jak poradzić sobie z nadwagą w ciąży? - dieta 30 kcal mniej!

| 17.08.2010, aktualizacja: 02.10.2016 | 5

Jeśli w ciąży przybyło zi trochę więcej kilogramów niż powinno, to znak, że należy wprowadzić więcej ruchu lub zmienić dietę. Bo liczy się jakość jedzenia, a nie ilość.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
ciąża, waga, centymetr, brzuszek
Sądzisz, że nadwaga w ciąży to żaden problem? Ale to właśnie nadmiar kilogramów może przyczynić się do powstania nadciśnienia i cukrzycy ciążowej! Wiele ciężarnych z nadwagą, które jedzą dużo pustych kalorii (fast foody, słodycze), ma też anemię! Bo liczy się jakość jedzenia, a nie ilość... 

Jeżeli już przed ciążą ważyłaś zbyt dużo albo teraz masz takie problemy, ale ciąża przebiega prawidłowo, wystarczy, że wprowadzisz ruch do swoich codziennych zajęć. Nie obejdzie się też bez zmiany diety. Warto zdobyć się na te wyrzeczenia, bo ciężarne z nadwagą mogą mieć trudniejszy poród, a rany po nacięciu krocza lub po cesarskim cięciu gorzej się goją.

Twój przepis na odchudzanie w ciąży to:

Jak wygląda dieta ciężarnej z nadwagą?

Jeśli w ciąży zmagasz się z nadmiarem kilogramów, powinnaś jadać 5 razy dziennie. Oto główne zasady zdrowej diety dla przyszłej mamy:
  • 3 nieduże, mądrze skomponowane posiłki 
  • 2 niewielkie przekąski
  • 2 litry wody dziennie.
  • unikanie słodyczy, tłustych wędlin, napojów gazowanych.
     

Przykładowy jadłospis (ma 30 procent kcal mniej)

Śniadanie
  • kanapki z białym chudym serem, chudą wędliną drobiową, sałatą oraz rzodkiewkami lub pomidorem i ogórkiem,
  • herbata owocowa

Obiad
  • zupa pomidorowa zabielana mlekiem,
  • dorsz pieczony w folii,
  • dwa ziemniaki i surówka (np. z marchwi),
  • brokuły,
  • woda mineralna

Kolacja
  • sałatka z kalafiora, papryki i szynki z jogurtem,
  • szklanka soku warzywnego

Czytaj też:
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (5)
avatar

Dżasta
Dżasta | 2016-10-24 11:46 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Mnie się w ciąży przytyło całkiem sporo. Na szczęście nie jadałam jakoś złych rzeczy, było ich jednak zbyt dużo. też się suplementowałam, ale bardziej z uwagi na maluszka. Teraz na szczęście powoli wracam do swojej dawnej wagi. Powoli z głową ćwiczę i lepiej jem. Dalej też dbam o malucha bo karmię jeszcze piersią i biorę żelazo, wit d i kwasy dha

Odpowiedz

Asia
Asia | 2016-10-17 09:36 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Po pierwsze postaraj się, by jeść regularnie i nie podjadać między posiłkami. Do tego ważne, żeby były to posiłki dobrze zbilansowane. Ja ci mogę polecić przepisy z diety, której sama się trzymałam pregna.com.pl/przepisy-kulinarne :) Głowa do góry dasz radę !

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

Dorota30
Dorota30 | Asia | 2016-11-03 10:28 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Asiu a samą pregnę plus też suplementowałaś? Ja tak i właśnie również korzystałam z niektórych przepisów kulinarnych, bo bardzo proste i do tego całkiem smaczne.

Odpowiedz

Karolina
Karolina | 2016-10-17 09:35 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

poradzisz sobie, wystarczy nie przesadzać z niezdrowymi przekąskami. pomyśl że jesz i dbasz nie tylko o siebie ale i dzieciątko :)

Odpowiedz

Maja
Maja | 2016-10-12 14:38 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

mimo że się staram, to jakoś ciężko mi właśnie utrzymać rozsądną wagę będąc w ciąży. Staram się jeść zdrowiej, więcej warzyw i rzeczy nieprzetworzonych ale czasem apetyt bierze górę i... A może podpowiecie co powinnam przyjmować, np jakieś suplementy które będą dobre dla mnie i maluszka, żebym w diecie dostarczała więcej wartościowych rzeczy.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?