Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Najlepszy sport dla dziecka, czyli jaki?

| 02.07.2010, aktualizacja: 02.04.2015 | 1
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
dziecko, dziewczynka, sport, rolki
Twoje dziecko jest jak żywe srebro, aż strach spuścić je z oczu? Pozwól mu rozładować energię w zabawach ruchowych. Dziecko wiele na tym zyska!
Szaleństwa na rowerze, rolkach, gra w piłkę... Dzięki aktywności fizycznej dziecko nie tylko mniej choruje i unika nadwagi, ale nabywa też wielu cennych umiejętności!

Rower - idealny sport dla dziecka

Jazda na nim to wielka frajda, bo stymuluje mózg do produkcji tzw. hormonów szczęścia. Wprawiają one dziecko w świetny nastrój i dodają mu pewności siebie. Ale to nie wszystko! Rowerowe przejażdżki wzmacniają też mięśnie dziecka i dobrze wpływają na kręgosłup. Naukę jazdy najlepiej zacznij od tzw. roweru biegowego (dziecko odpycha się na nim nóżkami). Dziecko będzie się uśmiechało od ucha do ucha!

Zabawy z piłką

Uczy współpracy w grupie, bo dziecko – by odnieść sukces – musi współdziałać z kolegami. A przy okazji doskonali też zmysł wzroku, koncentrację, refleks i uodparnia się na porażki. Dlatego do zabaw z piłką zachęcaj już nawet półroczne dziecko. Dziecko nie potrafi jeszcze łapać ani rzucać? Turlaj mu piłeczkę po trawie, pokazuj, jak ją kopać czy wprawiać w ruch rączkami. Dzięki ćwiczeniom pociecha łatwiej później opanuje podstawy gier grupowych i będzie w nich bardzo chętnie uczestniczyć. 

Hulajnoga dla dziecka

Ułatwia naukę mówienia, a także czytania i pisania! Jak to możliwe? Ta zabawka wykształca zmysł równowagi, którego ośrodek mieści się w tej samej części mózgu, co rejon odpowiadający za zdolności językowe. Podczas jazdy na hulajnodze dochodzi do aktywacji połączeń między nimi, co z czasem owocuje właśnie dobrymi umiejętnościami językowymi. Ten przydatny pojazd możesz sprawić nawet trzylatkowi, bo w tym wieku dzieci całkiem dobrze już sobie radzą z balansowaniem ciałem.

Zobacz też: Kupujemy hulajnogę dla dziecka

Huśtawka dla dziecka

Bujanie się na niej wspaniale uspokaja (podobnie jak kołysanie szkraba na rękach czy w wózku) oraz pomaga w koncentracji. Jest to szczególnie ważne wtedy, gdy dziecko jest nieco nadpobudliwe, roztrzepane czy rozkojarzone.  Same huśtać się mogą dopiero dwulatki (zawsze pod okiem dorosłych!), ale na kolanach u mamy może to robić nawet półroczny maluch.

Dziecko uprawia sport - dostarczaj płyny

Ponieważ podczas wysiłku fizycznego dziecko mocniej się poci, ważne, by zmęczonemu dziecku podawać sporą ilość picia.
  • Płyny nawodnią organizm, dzięki temu rowerowe szaleństwa czy biegi za piłką nadmiernie dziecka nie osłabią.
  • Unikaj jednak napojów typu cola, bo działają na organizm zakwaszająco, co wręcz sprzyja odwodnieniu. Najlepiej niech dziecko popija (przed zabawą, w trakcie i po niej) wodę mineralną, letnią herbatkę owocową czy soki ze świeżych wyciśniętych owoców (np. z marchwi, jabłek).

Czytaj więcej: Jaki sport dla dziecka?
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

naamah
naamah | 2010-07-10 13:43 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Moja córka rowerek 3 kołowy dostała na 1,5 roczku. zaczeła w nim śmigać po 2 dniach. teraz ma niecałe 2 latka i jeździ na rowerku 2 kołowym z bocznymi kołami. Ma swój ulubiony kask z myszką ... małe dzieci przyswajają wiedzę jak gąbka ...

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?