Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Nogi jak marzenie

| 02.01.2012, aktualizacja: 03.03.2015 | 0

Od pośladków po paznokcie. Wolisz ukryć je pod szerokimi spodniami? Wystarczy kilka prostych zabiegów, by twoje nogi stały się twoją największą ozdobą!

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
nogi, pielęgnacja
fot. Fotolia
Program minimum dla twoich nóg to wygładzający peeling (1–2 razy w tygodniu) i regularne nawilżanie balsamem. Sucha skóra na kolanach i łydkach to kłopot, który dotyka prawie każdą z nas. Niestety, czasem nogi sprawiają więcej problemów: puchną, pocą się lub „zdobi” je cellulit. Zobacz, jak skutecznie pozbyć się tych dolegliwości albo je trochę zamaskować. Oto sposób na nogi idealne.

Najpierw dotleń skórę

Możesz to robić codziennie w czasie porannego prysznica lub wieczornej kąpieli:
  • Masaż ostrą gąbką albo specjalną rękawicą przyspieszy krążenie krwi, dzięki czemu do każdej komórki zostanie dostarczona odpowiednia porcja tlenu.
  • Naprzemienny prysznic – raz ciepły, raz zimny – daje podobny efekt.
  • Po każdej kąpieli wmasuj w nią regenerujący kosmetyk – skóra odzyska sprężystość.

Uwaga! Unikaj sauny, opalania w solarium i depilacji gorącym woskiem. Wysoka temperatura rozszerza naczynia krwionośne nóg, które potem pod skórą mogą wyglądać jak sine pajączki.

Wymodeluj pośladki

Nawet jeśli twoim pośladkom daleko do ideału, możesz szybko poprawić ich wygląd. W przeciwieństwie do brzucha, mięśnie pośladków łatwo dają się wzmocnić i wymodelować.
  • Regularnie ćwicz – najlepiej trzy razy w tygodniu. Dzięki temu nie tylko spalisz tłuszczyk, ale także poprawisz napięcie mięśni i ukrwienie skóry.
  • Jedz jak najwięcej surowych owoców i warzyw – taka niskokaloryczna a do tego bogata w błonnik dieta wpływa na lepsze trawienie.
  • Codziennie wklepuj w uda ujędrniające kosmetyki, które przeciwdziałają gromadzeniu się wody w organizmie i przyspieszają oczyszczanie z toksyn.

Pozwól nogom odpocząć

Podczas ciąży musiały dźwigać kilkanaście kilogramów więcej, nic więc dziwnego, że teraz odwdzięczają się bólem i obrzękami wokół kostek i łydek.
  • Jeśli stoisz, np. w pracy albo we własnej kuchni, co chwilę przenoś ciężar ciała z jednej stopy na drugą, zrób w miejscu kilka kroków albo parę razy ugnij kolana.
  • Siedząc, kreśl stopami w powietrzu kółka.
  • Dużo pij – najlepiej wody.
  • Zapomnij o wysokich obcasach.
  • Odpoczywaj z nogami uniesionymi wyżej i smaruj je kremami pobudzającymi krążenie – zlikwidujesz w ten sposób obrzęki.
  • Jak najczęściej chodź boso – taki masaż relaksuje i pobudza krążenie.

Dodaj skórze nóg blasku

Opalone nogi wyglądają zgrabniej i szczuplej, ponieważ lekko przyciemniona skóra inaczej odbija światło niż blada. W pierwszych miesiącach po porodzie lepiej nie opalać nóg na słońcu albo w solarium. Zamiast wylegiwać się na plaży, użyj:
  • Samoopalacza w kremie lub sprayu – by uniknąć smug, najpierw zrób dokładny peeling i nawilż skórę nóg balsamem do ciała.
  • Balsamu brązującego – ale aby efekt był widoczny, smaruj się regularnie (najlepiej co 1–2 dni).
  • Rajstopy w sprayu, czyli fluid do nóg – po jego użyciu skóra będzie wyglądać gładko i promiennie.

Najlepsze zostaw na koniec – zadbaj o paznokcie

Zanim sięgniesz po lakier do paznokci, najpierw:
  • Zmiękcz skórę i usuń zrogowacenia np. tarką do stóp albo gruboziarnistym peelingiem.
  • Po dokładnym osuszeniu wetrzyj pielęgnacyjny krem.
  • Paznokcie obcinaj prosto i wygładzaj papierowym pilnikiem – dzięki temu nie będą wrastać. Nie wycinaj skórek – odciągnij je drewnianą szpatułką.
  • Przetrzyj paznokcie zmywaczem, aby usunąć tłuszcz.
  • Po pomalowaniu ich lakierem, nałóż utwardzacz, który przedłuży trwałość pedikiuru.

ZOBACZ TEŻ: Puchną, rosną, bolą... Jak ulżyć nogom w ciąży?


 
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?