Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Szybki obiad dla dziecka - 7 łatwych przepisów

| aktualizacja: 26.01.2017 | 0

Wcale nie musisz stać w kuchni godzinami, by zrobić pyszny i zdrowy obiad. Dlatego wypróbuj nasze przepisy na szybkie dania i… witaj w klubie mam gotujących w niewiele ponad kwadrans.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
mama, dziecko, kuchnia
Najłatwiej ugotować zupę. Natomiast z mięs najszybciej przygotowuje się piersi z kurczaka, indyka, polędwiczki wieprzowe. Mięso w połączeniu z warzywami – świeżymi (ogórkiem, pomidorem) lub gotowanymi (brokuły, fasolka szparagowa) – i kuskusem czy ziemniakami (jeśli pokroisz je w mniejsze kawałki, ugotują się szybciej) dadzą pełnowartościowy posiłek. I pamiętaj, że mięsa dziecko nie musi, choć może jeść codziennie – odżywcze są też jajka czy ryby.

1. Fritata groszkowo-szpinakowa

  • 3 jajka
  • 2 łyżki mrożonego szpinaku (lub posiekanego świeżego, ale blanszowanego)
  • garść mrożonego groszku
  • ziemniak ugotowany w mundurku
  • cebulka dymka
  • pół małej cukinii
  • kawałek pora
  • szczypta soli
Groszek wrzuć do wrzącej wody na 2 minuty (podobnie szpinak, jeśli jest świeży) i odsącz. Wymieszaj szpinak, groszek, pociętą dymkę, cukinię pokrojoną w kostkę, pokrojonego pora i odrobinę soli. Wbij jajka i wymieszaj. Do żaroodpornego naczynia wkrój ugotowanego ziemniaka i zalej mieszaniną warzyw i jajek. Zapiecz w piekarniku w 200°C przez blisko 20 minut. Przed podaniem pokrój w małe trójkąty.

2. Ryba z warzywami

  • świeży filet z ryby morskiej
  • oliwa
  • marchewka
  • kalarepka
  • ziemniak
  • kilka różyczek kalafiora
  • łyżka serka mascarpone
  • łyżka posiekanego koperku
  • sól
  • pieprz
  • sok z cytryny
Rybę lekko dopraw solą, pieprzem i cytryną, skrop oliwą i piecz w piekarniku ok. 20 minut. Rozgrzej w garnku oliwę, wrzuć pokrojoną marchewkę, kalarepkę, kalafiora, ziemniaka. Obsmaż krótko, wlej trochę wody, by warzywa się poddusiły, dopraw odrobiną pieprzu. Gdy warzywa są al dente, dodaj serek mascarpone i posiekany koperek, zagrzej. Podawaj z pieczoną rybą.

Zobacz też: Jak zacząć zdrowiej jeść i karmić dziecko? 5 najważniejszych zasad

3. Brokułowy krem

  • 4 różyczki brokułów
  • kawałek selera
  • kawałek pietruszki
  • 2 ziemniaki
  • marchewka
  • 2 szklanki wody
  • łyżeczka masła
Warzywa (oprócz brokułów) pokrój w kostkę i wrzuć do wrzątku. Po chwili dodaj brokuły. Gotuj do miękkości (ok. 15 minut). Zmiksuj. Dodaj masło. Możesz dodać łyżkę jogurtu. Podawaj z groszkiem ptysiowym lub opieczoną bułką.

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?