Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Odchudzanie karmiącej mamy

| 21.02.2014, aktualizacja: 22.07.2014 | 0

Gwiazdy zawyżają standardy, wracając do formy sprzed ciąży niemal natychmiast po porodzie. Wiele mam marzy o powrocie do zgrabnej sylwetki równie szybko i zaczyna program odchudzający zaraz po wyjściu ze szpitala. Czy odchudzanie karmiącej mamy jest bezpieczne?

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
niemowlę, mama, dziecko, noworodek
fot. Svetlana Fedoseeva - Fotolia.com

9 miesięcy, podczas których przytyłaś od kilku do kilkunastu kilogramów, dobiegło końca. Chciałabyś wrócić do formy równie szybko, jak wiele znanych mam, które w błyskawicznych tempie wracają do formy sprzed ciąży. Zastanawiasz się więc, czy możesz zacząć odchudzanie tuż po porodzie.

Odchudzanie po porodzie

Rozpoczęcie diety, a co gorsze – ćwiczeń, niemal od razu po urodzeniu dziecka, może być bardzo niebezpieczne. Jeśli pobiegniesz na siłownię lub będziesz wykonywać forsujące ćwiczenia w pierwszych poporodowych tygodniach, może dojść nawet do krwawienia czy krwotoku. Poród to bardzo duży wysiłek dla organizmu i musi mieć czas, by dojść po nim do siebie. Z tego samego względu nie należy wprowadzać diet, ograniczać drastycznie kalorii i stosować głodówek. Poporodowe tygodnie są okresem regeneracji i pożywne, zdrowe, pełnowartościowe posiłki są konieczne, by ten proces mógł prawidłowo przebiegać.

Sprawdź dietę mamy karmiącej piersią

Odchudzanie a karmienie

Odchudzanie, czyli zmiana diety na mniej kaloryczną i taką, która dostarcza mniej składników odżywczych, nie jest polecana w okresie karmienia piersią. Oczywiście mamy jak najszybciej chciałyby cieszyć się smukłą figurą, ale to moment, w którym powinny pomyśleć o swoim organizmie i maluszku. Dziecko potrzebuje pełnowartościowego pokarmu, a odchudzanie może pogorszyć jakość i zmniejszyć ilość pokarmu.

A co jeść, gdy dziecko ma alergię? Sprawdź!

Co więc możesz zrobić, by schudnąć po porodzie?

Obecność w domu wymagającego nieustannej opieki noworodka zapewni ci dawkę ruchu. Stopniowo możesz wprowadzać nieforsujące ćwiczenia, spacery, basen. Po 6 tygodniach od porodu, czyli po okresie połogu, możesz pomyśleć o zapisaniu się na zajęcia np. w klubie fitness dla mam. W diecie nie musisz wprowadzać rewolucyjnych zmian – często zdarza się, że i tak musisz uważać na wiele produktów, bo szkodzą maluchowi. Zrezygnuj ze słodyczy, nie jedz smażonych potraw, za to nie ograniczaj warzyw i owoców, jeśli tylko czujecie się po nich dobrze. Nie zapominaj o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

Czytaj też: Karmienie piersią - dobre rady

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?