Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Wzmacniaj tylko naturalnie

| 28.09.2010, aktualizacja: 28.11.2014 | 1

Owoce, warzywa i świeże powietrze zrobiły swoje. Malec po wakacjach nabrał sił. Czy da się teraz tę lepszą odporność utrzymać? Próbuj!

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
dziecko, mama, jedzenie
fot. Panthermedia
Tradycyjne metody, takie jak zioła, czosnek, przetwory z dzikiej róży, powoli wracają do łask. Są bezpieczne i skuteczne. Potwierdzają to naukowcy, odkrywając w nich substancje, które aktywnie działają na komórki układu odpornościowego.

Co podawać dziecku, by naturalnie wzmocnić jego odporność?

  • Czarny bez
Co zawiera? Antocyjany, czyli barwniki roślinne – jedne z najsilniejszych antyoksydantów. Chronią rośliny przed działaniem wolnych rodników (wytwarzanych m.in. pod wpływem promieni UV), które uszkadzają DNA komórek. Antocyjany działają przeciwalergicznie, wzmacniają odporność. Są w borówkach amerykańskich, jeżynach, żurawinach, wiśniach, malinach, truskawkach, jednak w największej ilości – w czarnym bzie.
Ważne! Owoce bzu można podawać po przetworzeniu: w postaci soku, dżemu lub gotowych preparatów (np. Sambucol).
  • Dzika róża
Co zawiera? To prawdziwa skarbnica witaminy C – jest jej tu znacznie więcej niż w cytrusach, truskawkach, malinach, porzeczkach, pomidorach oraz innych owocach i warzywach. Organizm bardzo dobrze ją z dzikiej róży przyswaja. Witamina C pobudza namnażanie się i poprawia sprawność komórek odpornościowych oraz innych białych ciałek krwi, które zwalczają atakujące zarazki. Dzięki niej wzrasta też ilość interferonu, który reguluje system immunologiczny i ma działanie antywirusowe. Przetwory z owoców dzikiej róży zapobiegają anemii i ją leczą (duża ilość witaminy C poprawia przyswajanie żelaza), pomagają również przy osłabieniu i częstych przeziębieniach.
Ważne! Jeśli kupujesz przetwory z dzikiej róży, wybieraj takie w ciemnych opakowaniach. Witamina C ginie bowiem pod wpływem światła.
  • Żurawina
Co zawiera? Beta-karoten (czyli prowitaminę A), witaminy: C, PP, z grupy B, antocyjany, składniki mineralne (żelazo, wapno, cynk). Żurawinę warto podawać dziecku, gdy często się przeziębia, nie chce jeść, jest osłabione, ma niedobory witamin, anemię.
Ważne! Jeśli kupujesz przetwory z żurawiny, dokładnie czytaj etykiety. Herbatki powinny zawierać prawdziwe owoce, a nie aromat. Wybieraj soki i dżemy składające się głównie z żurawiny, a nie z innych owoców.

Zobacz też: Jesienne przeziębienie i grypa - odpowiedzi na najczęstsze pytania
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

zuza
zuza | 2010-09-28 16:13 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

My w okresie jesienno-zimowym stawiamy na jogurty. Dlatego też już trzecią zimę mojego dziecka nie czepiają się żadne choróbska!

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?