Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Odzyskaj figurę po ciąży

| 28.04.2014, aktualizacja: 09.03.2015 | 0

Podczas dziewięciu miesięcy przybyło ci prawdopodobnie od 11 do 15 kilogramów i nie wszystkie zniknęły od razu po porodzie. Uporasz się z nimi. Ale to musi potrwać.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
fot. Fotolia.pl
Twoje ciało wróci do formy, ale trzeba dać mu trochę czasu. Ile? To bardzo indywidualna sprawa. Są kobiety, które już po miesiącu czy dwóch wyglądają tak, jakby nigdy nie rodziły, inne odzyskują figurę przez wiele miesięcy, a są i takie, którym nie wszystkie pociążowe pamiątki udaje się usunąć. W dużej mierze decydują geny. Musisz także liczyć się z tym, że jeśli przybrałaś na wadze znacznie ponad normę, nie pamiętałaś w ciąży o kremach na rozstępy albo masz jakieś problemy ze zdrowiem, potrwa to dłużej i będzie na pewno trudniejsze niż w przypadku wysportowanej, wypielęgnowanej i zdrowej mamy.

Zadbaj o siebie, ale nie za szybko

Pierwsze sześć do ośmiu tygodni po porodzie to czas, gdy twój organizm robi pociążowe i poporodowe porządki. Macica kurczy się do rozmiarów sprzed ciąży (jeśli karmisz piersią, proces ten przebiega szybciej dzięki oksytocynie, która wydziela się podczas karmienia), goją się rany (urazy kanału rodnego i rana wewnątrz macicy, która powstała po oddzieleniu się łożyska i błon płodowych), obkurczają się mięśnie brzucha i zachodzi mnóstwo innych zmian (m.in. stopniowo tracisz nadmiar zgromadzonej przez organizm wody). To wszystko wymaga czasu. Jeśli chcesz, by twój brzuch wyglądał naprawdę świetnie, pomóż mu trochę. Nie możesz jednak zaraz po porodzie zabrać się za robienie „brzuszków”, bo w okresie połogu (sześć tygodni) nie wolno ci się forsować (pewnie i tak nie miałabyś na to ochoty). Na razie pamiętaj o codziennym smarowaniu brzucha balsamem lub kremem.

Zacznij od prostych domowych ćwiczeń

Próbuj delikatnie wciągać brzuch. Możesz też robić koci grzbiet lub rozciągać plecy (stań prosto, złącz dłonie za plecami i odciągnij barki w tył, wyciągając głowę w górę). Kiedy minie sześć tygodni od porodu (i lekarz stwierdzi, że wszystko za­goiło się prawidłowo), możesz zacząć robić „brzuszki” (najpierw dwa razy po 15 powtórzeń). Spacerując z wózkiem, nie musisz kroczyć jak stateczna matrona. Półgodzinny intensywny marsz trzy razy w tygodniu to także świetny sposób na spalanie „oponki”. A im dłuższe kroki będziesz stawiać, tym lepiej wymodelujesz swoje pośladki :-)

Polecamy: Odchudzanie karmiącej mamy.

Potrzebne witaminy

Martwisz się, że włosy wypadają ci garściami, skóra straciła jędrność, a paznokcie stały się łamliwe? Podobne problemy ma co piąta młoda mama, zwykle między trzecim a szóstym miesiącem po porodzie. To głównie sprawka hormonów, ale i braku witamin oraz mikroelementów, które straciłaś podczas ciąży. Po konsultacji z lekarzem sięgnij po suplementy, które pomogą ci wzmocnić organizm od wewnątrz. Na etykiecie wypatruj takich składników jak: kwasy omega-3, żelazo, cynk, krzem (np. ze skrzypu), witaminy – z grupy B oraz E. Pamiętaj, że tego typu preparaty nie dają natychmiastowych efektów. Trzeba je łykać codziennie przez miesiąc lub dwa, by pomogły. Ważna też jest zmiana dotychczasowych nawyków, zwłaszcza żywieniowych. Nie licz na to, że jedna mała tabletka zrównoważy niezdrowe jedzenie i brak ruchu. Twój organizm każdego dnia potrzebuje solidnej dawki wszystkich witamin i mikroelementów, zwłaszcza gdy karmisz piersią.

Polecamy: Kalendarz odchudzania mamy.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?