Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Odzyskaj talię osy

| 15.06.2007, aktualizacja: 27.02.2015 | 1

Od tego, co i jak jesz, zależy, czy Twój brzuch będzie płaski. Nie musisz głodować, wystarczy tylko zmienić żywieniowe nawyki.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
fot. Fotolia.pl
Od tego, co i jak jesz, zależy, czy Twój brzuch będzie płaski. Nie musisz głodować, wystarczy tylko zmienić żywieniowe nawyki: pozbyć się z menu ciężkostrawnych potraw. Podczas ucztowania nie siedź zgarbiona, bo utrudniasz swobodny przepływ posiłku przez układ pokarmowy.




Czasem przychodzi taki dzień, gdy wyjątkowo zależy nam na dobrym wyglądzie. Czy przez 24 godziny można zeszczupleć? Na spadek wagi raczej nie ma co liczyć, ale przestrzegając pewnych zasad, można uniknąć nazajutrz efektu spuchniętego brzuszka.
* Zmniejsz posiłki o połowę. Jeśli jednak to zadanie jest dla Ciebie niemożliwe do wykonania, postaw na potrawy zawierające dużo protein (ryba, chude mięso). Bezkarnie możesz jeść niskokaloryczne warzywa: sałatę, paprykę, szparagi, szpinak.
* Wyrzuć z diety produkty mleczne, a także te, które zawierają skrobię (ziemniaki).
* Omijaj sól szerokim łukiem (zatrzymuje w organizmie wodę, powodując opuchnięcia).
* Wystrzegaj się pieczywa, warzyw kapustnych i strączkowych.
* Wypij minimum 2 litry wody, zrezygnuj z alkoholu (to puste kalorie, które tuczą), napojów gazowanych i soków z kartonu (zawierają dużo cukru).

Wypróbuj dietę
Bazuje ona na warzywach i owocach, zawierających mnóstwo błonnika, rybach, chudym drobiu. Do potraw dodawaj czosnek i cebulę, przyprawiaj je także ziołami poprawiającymi trawienie: rozmarynem, majerankiem, bazylią. Jeśli nie przekroczysz dziennie 1200 kalorii, będziesz miała nie tylko płaski brzuch, ale dodatkowo zrzucisz 2–4 kg w ciągu miesiąca. Oto przykładowy jadłospis:

Śniadanie
Unikaj białego pieczywa i słodyczy (także słodzonych płatków do mleka).
* Herbata lub kawa bez cukru, kromka chleba razowego, jajko na twardo ze szczypiorkiem, plaster chudej szynki.
* Muesli z jogurtem lub biały ser z rzodkiewką, kromka chrupkiego pieczywa.

II Śniadanie
Powinno być skromne, by jedynie zaspokoiło głód.
* Jabłko lub brzoskwinia, jogurt naturalny.
* Kilka owoców suszonych, sucharek.

Obiad
Unikaj potraw smażonych, zamiast kotleta schabowego wybierz rybę. Gotuj na parze albo w folii. Masło i smalec zastąp olejem roślinnym.
* Zupa-krem z brokułów, duszone udko kurczaka z ziołami, gotowana cukinia.
* Czysty barszcz czerwony, dorsz pieczony w folii, sałata z winegretem.

Kolacja
Po posiłku koniecznie pij ziołowe herbatki (np. z arcydzięgla, melisy, czarnego bzu, brzozy). Poprawiają trawienie, likwidują wzdęcia, łagodzą zaparcia.
* Sałatka z pomidorów i mozzarelli z oliwą i octem balsamicznym, kromka razowego chleba.
* Omlet z szynką.

Co dobrze mieć w szafie
Nie podążaj ślepo za modowymi trendami. Wybieraj ciuchy, które sprytnie ukryją wystający brzuch.
1. Zakładaj bluzki, które swobodnie spływają z brzucha, zamiast zwijać się pod nim.
2. Unikaj kusych bluzeczek i topów, nawet przy lekko zaokrąglonym brzuszku.
3. Wszystkie marszczone w pasie spódnice oddaj koleżankom.
4. Spraw sobie obciskające majtki – wypychają w górę pupę i spłaszczają brzuch.
5. Nie kupuj spodni biodrówek.
6. Zrezygnuj z pasków mocno zaciśniętych wokół talii.
7. Wystający brzuch znakomicie ukryją suknie odcinane pod biustem i lekko rozszerzane ku dołowi.
8. Niestety, nie dla ciebie są modne płaszcze i kurtki ściągane w talii paskiem.
9. Wybieraj krótkie, dopasowane w talii żakiety.
10. Unikaj lśniących materiałów przylegających do ciała oraz ubrań z dużą ilością lycry.

Lekkie przekąski
Nie tuczą, poprawiają pracę jelit.
* Pieczywo pełnoziarniste, nisko-kaloryczne, zawiera błonnik, żelazo, magnez, cynk, Sonko, 2,50 zł.
* Dobry pomysł na śniadanie, jogurt Activia Muesli, 3 zł.

7 sposobów na brzuch-balonik
1. Nie głoduj, to wpływa na rozregulowanie pracy jelit. Jadaj regularnie 4–5 posiłków dziennie, kolację zaplanuj 2–3 godziny przed snem.
2. Sięgaj po warzywa i owoce. To bogate źródło błonnika, poprawiającego pracę jelit. Szczególnie polecane są suszone śliwki i figi, brzoskwinie, banany, buraki, marchew, seler.
3. Częściej jadaj kasze oraz produkty z pełnego przemiału (otręby, chrupkie pieczywo, chleb razowy).
4. Unikaj kapusty, brukselki, kalafiora, warzyw strączkowych – są przyczyną wzdęć.
5. Znajdź czas na spokojne zjedzenie posiłku, przeżuwaj starannie każdy kęs.
6. Pij codziennie 2 litry płynów, najlepiej niegazowaną wodę mineralną.
7. Zrezygnuj z tłustych i smażonych potraw, napojów gazowanych, tortów, czekolady.


Aleksandra Jaworska
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

petiszaloja
petiszaloja | 2007-06-15 23:08 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

gdy urodzilam swojego czteromiesięcznego synka straciłam sporo na wadze utrzymywałam swoją figóre przez 3 miesiace ponieważ moje posiłki składały sie warzyw i gotowanego mięsa lecz od miesiąca "pozwoliłam" sobie troszeczke i widze efekty niestety nie takie jakich bym oczekiwała zaczynam przybierać na wadze dzięki temu artykułowi zrozumiałam że trzeba zrezygnować z tłuściutkich kotlecików a zamiast tego zjeść coś lżejszego Pozrawiam

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?