Babyonline.pl
 
 
Gry
Rozwiń menu

Encyklopedia żywienia dziecka

A B C D F G J K M O P R S T W Z Wszystkie

Orzech

Orzechy to najbardziej wartościowe ze wszystkich bakalii. Dobrze wpływają na pracę serca, mózgu i kondycję skóry. Mają dużo białka i dobrych tłuszczów, jednak dzieciom podaje się je dopiero, gdy skończą roczek. Orzechy mogą bardzo uczulać.

Orzechy dla dzieci - od kiedy podawać?

Orzechy mogą zacząć jeść dopiero 2-latki. Małemu dziecku nie podawaj orzechów w całości, bo może się zakrztusić. Dziecko może zjeść rozdrobnione orzechy lub trochę dobrej jakości masła orzechowego. Jeżeli dziecko ma alergię na orzechy, prawdopodobnie będzie musiało ich unikać do końca życia.

Wartości odżywcze orzechów

Nawet niewielka ilość orzechów pokrywa dzienne zapotrzebowanie organizmu na nienasycone kwasy tłuszczowe, które pozytywnie wpływają na układ krwionośny, obniżają poziom cukru we krwi, a także pobudzają pracę mózgu. Orzechy to też cenne źródło witamin A, C, E i witamin z grupy B. Zawierają też sporo wapnia, magnezu, potasu i fosforu. Wszystkie orzechy są bardzo kaloryczne – 100 g dostarcza od 550 do 700 kalorii!

Jak podawać dziecku orzechy

Orzechy to znakomita przekąska dla dzieci - dodaje energii i nie jest przetworzona. Oprócz tego możesz je dodać do ciast. np. pysznego keksu, brownie czy baklavy. Orzechy są świetnym uzupełnieniem deserów lodowych lub owocowych i dobrym dodatkiem do niektórych mięs, np. kaczki. Nie dawaj dziecku orzeszków solonych. 

Zobacz też:
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?