Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Padasz z nóg? To przesilenie wiosenne. Pora się (p)obudzić!

| aktualizacja: 21.03.2017 | 0

Co jest, że słońce i pierwsze zielone liście w tym roku nie obudziły cię do życia? Czujesz tylko znużenie, zły nastrój i ogólne osłabienie? To przesilenie wiosenne. Skąd wziąć ponownie energię do działania? Jak się nie dać zmęczeniu i osłabieniu?

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
zmęczona mama i niemowlak
fot. Fotolia.com

Na dworze coraz cieplej i przyjemniej, przyroda budzi się do życia, słychać śpiew ptaków – wiosna! Tylko dlaczego ciebie dopadają psychiczne dołki, znużenie i uciążliwy katar?
 

Skąd się biorą nieprzyjemne objawy przesilenia wiosennego?


Zimę spędzamy w klimatyzowanych bądź ogrzewanych centralnie pomieszczeniach, pod sztucznym, zimnym światłem. Jesteśmy po niej często niedotlenieni, a nasze mięśnie – zastane. Gdy przychodzi wiosna, ciało oraz duch może i by chciały szybko zwiększyć obroty, ale zwolniony metabolizm nie jest w stanie się do tych zmian natychmiast dostosować. Organizm daje nam znak, że sobie nie radzi właśnie osłabieniem, zmęczeniem i... spadkiem odporności. Ten ostatni to idealna sytuacja dla wirusów. Sprzyja przeziębieniom, które potrafią nas męczyć tygodniami. 
 

Jak złagodzić objawy wiosennego przesilenia?


Są na przesilenie wiosenne i zmęczenie sprawdzone sposoby. Ważne tylko, by stosować je regularnie...

  1. Ubieraj się na cebulkę – w powiedzeniu, że wiosenne słońce pięknie świeci, ale słabo grzeje, nie ma wiele przesady...
  2. Obudź organizm – postaw na codzienny ruch na świeżym powietrzu, bo aktywność nie tylko świetnie dotlenia komórki, ale też poprawia nastrój. 
  3. Dostarczaj ciału paliwa, czyli węglowodanów – jednak nie ze słodyczy, które tylko oddalą pożądaną na lato sylwetkę, ale z kasz, pieczywa pełnoziarnistego czy warzyw.
  4. Spróbuj oczyścić organizm z zimowych złogów. Doskonale do tego nadadzą się napary (np. z imbiru, cytryny i kurkumy) oraz kasza jaglana, którą możesz jeść przez kilka dni, zmieniając jedynie do niej dodatki (raz na słodko z owocami, innym razem z warzywami itp.).
  5. Wysypiaj się. Siedem, osiem godzin snu to luksus, na który powinno zawsze być cię zawsze stać... A przynajmniej jak najczęściej będzie to możliwe. Bo sen znakomicie regeneruje – doda sił i pozwoli organizmowi lepiej walczyć z drobnoustrojami.

Zobacz też: Dość tycia – przewodnik po metodach odchudzania


Co to jest depresja sezonowa


Czy wiesz, że obniżenie nastroju, pojawiające się co roku, w zimowo-jesiennym okresie, może być objawem choroby – depresji sezonowej. Naukowcy przypuszczają, że pojawia się ona jako skutek ograniczonego dostępu do światła (leczenie to głównie fototerapia), jednak jej przyczyny nie są do końca poznane.


Zobacz też: Jak pomóc piersiom wrócić do formy po porodzie FILM

 

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?