Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Czy karmiąca mama może jeść pora?

| 04.09.2015, aktualizacja: 09.09.2015 | 0

W składzie - podobny do czosnku i cebuli. Bardzo zdrowy, ale czy może go jeść mama w czasie karmienia piersią? Czy przez to nie zmieni się smak jej pokarmu?

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
pory
fot. Fotolia
Pora jemy rzadko, choć jest to jedno z najbardziej wartościowych warzyw. Podobnie jak czosnek i cebula por ma wiele właściwości leczniczych.

Co dobrego w porze?

Por ma bardzo charakterystyczny ostry smak, dlatego wiele osób go nie lubi, choć na pewno jest bardziej łagodny niż czosnek czy cebula. Staje się łagodniejszy w smaku po ugotowaniu (upieczeniu).
W porach znajduje się wiele ważnych składników, takich jak:
  • żelazo: zapobiega niedokrwistości (anemii),
  • wapń i fosfor: ważne dla kości i zębów,
  • miedź: zwiększa odporność, poprawia pracę mózgu, chroni przed osteoporozą,
  • potas: ważny dla pracy serca, układu krążenia,
  • mangan: niezbędny do pracy układu nerwowego, poprawia stan kości, ma wpływ na poziom libido i aktywności seksualnej
  • beta-karoten (ważny dla dobrego widzenia, układu odpornościowego),
  • witamina: C: niezbędna dla odporności,
  • witamina E: ważna dla skóry, zapobiega nowotworom,
  • witaminy z grupy B: ważne dla układu nerwowego,
  • kwas foliowy: zapobiega niedokrwistości (anemii).
Por zawiera luteinę i zeaksantynę - składniki niezbędne dla dobrego widzenia (chronią przed zwyrodnieniem plamki żółtej).
Por zawiera też składniki bakteriobójcze (m.in. związki siarkowe), podobnie jak czosnek i cebula, dlatego zapobiega przeziębieniom i je leczy. Warto jeść pory szczególnie w okresie zachorowań na grypę.
Czytaj też: Leki bezpieczne i niebezpieczne w czasie laktacji

Pory a karmienie piersią

Jedzenie porów nie jest polecane dla osób mających problemy z wątrobą. Podobnie jak cebula, por może powodować wzdęcia.
Por pobudza laktację i przeciwdziała zastojom pokarmu, ale z drugiej strony może zmieniać smak pokarmu. Dlatego w czasie karmienia piersią można jeść pory, ale tylko od czasu do czasu, i raczej się nimi nie objadać.

Wróć do talerza
Zobacz też: Tarta z porem: przepis
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?