Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Mama w formie sprzed ciąży

| 20.08.2014, aktualizacja: 09.03.2015 | 3

Jeśli zostało ci po ciąży kilka(naście) dodatkowych kilogramów i nie mieścisz się w stare ciuchy – znalazłaś ratunek. Dobrej lektury i... do dzieła!

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
fot. Fotolia.pl
Nasz tekst powstał z myślą o mamach, które nie mogą rozpoznać się w lustrze, nie mają co na siebie włożyć (bo wszystko jest nadal za ciasne) i nie przepadają za sportem (a nawet jeśli, to nie bardzo wiedzą, kiedy miałyby go uprawiać). Dla tych niewyspanych, niemających na nic czasu, marzących o jednej nocy bez co najmniej trzech pobudek, ale mimo to chcących ładnie wyglądać. Właśnie takich mam jest najwięcej!

Nie spiesz się

Podczas dziewięciu miesięcy przybyło ci prawdopodobnie od 11 do 15 kilogramów i – niestety – nie wszystkie zniknęły natychmiast po porodzie. Tu i ówdzie pojawiły się rozstępy, a brzuch, choć wyraźnie się zmniejszył, wciąż nie jest taki jak przed ciążą. Spokojnie, twoje ciało wróci do formy, ale musisz dać mu trochę czasu. Ile? To bardzo indywidualna sprawa. Są kobiety, które już po miesiącu czy dwóch wyglądają tak, jakby nigdy nie rodziły, inne odzyskują figurę przez wiele miesięcy, są i takie, którym nie wszystkie pociążowe pamiątki udaje się usunąć. W dużej mierze decydują geny. Musisz także liczyć się z tym, że jeśli przybrałaś na wadze znacznie ponad normę, nie pamiętałaś w czasie ciąży o kremach na rozstępy albo masz jakieś problemy ze zdrowiem, potrwa to dłużej i będzie trudniejsze niż w przypadku wysportowanej, wypielęgnowanej i zdrowej mamy.

Najpierw odpocznij

Pierwsze sześć do ośmiu tygodni po porodzie to czas, gdy twój organizm robi pociążowe i poporodowe porządki. Macica kurczy się do rozmiarów sprzed ciąży (jeśli karmisz piersią, proces ten przebiega szybciej dzięki oksytocynie, która wydziela się podczas karmienia), goją się rany (urazy kanału rodnego i rana wewnątrz macicy, która powstała po oddzieleniu się łożyska i błon płodowych) i zachodzi mnóstwo innych zmian (m.in. stopniowo tracisz nadmiar zgromadzonej przez organizm wody). Obkurczają się także mięśnie brzucha, jednak to musi trochę potrwać. Jeśli chcesz, by twój brzuch wyglądał naprawdę świetnie, będziesz musiała mu trochę pomóc. Nie możesz jednak zaraz po porodzie zabrać się za robienie „brzuszków”, bo w okresie połogu (sześć tygodni) nie wolno ci się forsować (zresztą pewnie i tak nie miałabyś na to ochoty).
Co możesz robić w tym okresie – jeśli oczywiście twój lekarz nie ma nic przeciwko temu?

Oto kilka wskazówek:
- Próbuj delikatnie wciągać brzuch. Tak jakbyś chciała przyciągnąć pępek do kręgosłupa. Możesz to robić na leżąco, siedząco, stojąco – jak ci wygodnie. Wykonuj to ćwiczenie, kiedy tylko sobie o tym przypomnisz – im częściej, tym lepiej.
- Ćwicz mięśnie dna miednicy. Napinaj je, jakbyś chciała powstrzymać siusianie i nie tylko (ściśnij też zwieracze odbytu), wytrzymaj około pięciu sekund, cały czas oddychając, a potem się rozluźniaj. Ćwicz kilka razy dziennie, np. trzy serie po 15 napięć. Możesz ćwiczyć w każdej pozycji.
- Wzmocnij mięśnie grzbietu i klatki piersiowej. Pomoże ci w tym np. koci grzbiet – ćwiczenie, które na pewno pamiętasz jeszcze z podstawówki (w pozycji na czworakach wyginaj w pałąk plecy, wciągając równocześnie brzuch i napinając pośladki, powtórz to 15 razy) – i naciskanie dłonią na dłoń (leżysz na plecach, ręce złożone tak, jakbyś chciała się pomodlić, powtórz 15 razy).
- Rozciągaj mięśnie. Stań prosto, złącz dłonie za plecami i odciągnij barki w tył, wyciągając głowę w górę. Poczuj że twój kręgosłup wydłużył się o centymetr.
UWAGA! Ćwicz tylko, jeśli czujesz się na siłach i nie dzieje się nic niepokojącego. Pilnuj, żeby nie przedobrzyć.

Polecamy: Kalendarz odchudzania mamy.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (3)
avatar

ewka
ewka | 2010-11-21 18:29 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jestem bardzo mało zdyscyplinowana mamą więc nie dla mnie ćwiczenia. Dostałam od męża na urodziny karnet do gabinetu medycyny estetycznej i tam wybrałam sobie termolifting zaffiro ma moja fałdkę na brzuchu, która została po urodzeniu dziecka. Sam zabieg niezbyt przyjemny, bo jeżdżą po brzuchu głowicą, która emituje promieniowanie podczerwone, tak trochę jakby szczypało.
W czasie zabiegu zostały podrażnione włókna kolagenowych, co skutkuje ich gwałtownym skurczeniem się do pierwotnej długości co w efekcie sprawia, że skóra się zagęszcza. No i trwało to trochę czasu, ale "suma sumaru" skóra na moim brzuchu jest taka jak przed ciążą a nie o dwa rozmiary za duża.

Odpowiedz

bukati
bukati | 2010-10-31 00:59 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Trafiłam na pomysł z zamianą pieczywa na placki otrębowe i super mi pomogły. Kiedy już moja Dzidzia szła spać, miałam ochotę zajeść kanapkami trudy dnia. I niestety źle się to odbijało na mojej wadze. Trafiłam na przepis na placki otrębowe, które miały poprawić trawienie i wspomóc tym odchudzanie. Na początku nie wierzyłam, ale po 2 tygodniach efekt był zabójczy. Pomogło i to jak! Podaję Wam przepis na 4 placki (je się 2 dziennie): 2 jajka całe, 2 duże łyżki serka wiejskiego light najlepiej, 2 łyżki otrębów pszennych i 4 łyżki otrębów owsianych (polecam Kupca, bo się najlepiej łączą i smażą). Smaży się je najlepiej na patelni teflonowej bez tłuszczu. I na 4 kanapeczki wystarczy! Smakują, zapychają, z dodatkiem koperku czy pietruszki są jeszcze lepsze. Polecam

Odpowiedz

Źródło: Bailine
Źródło: Bailine | 2009-09-11 17:48 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Elektro-trening to skuteczna metoda modelowania figury w określonych partiach ciała.
Po analizie figury, program komputerowy wybiera odpowiedni zestaw treningowy jako
część kuracji modelującej/wzmacniającej na wybrane partie ciała.
Źródło: Bailine

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?