Baby online.pl
 
 
Rozwiń menu

10 wskazówek, jak przygotować się do ciąży

| 27.03.2012 | 13
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
kobieta, test ciążowy, ciąża
fot. Panthermedia
Planowanie ciąży to inwestycja - łatwiej zajdziesz w ciążę, lepiej ją zniesiesz i szybciej wrócisz do formy po porodzie.
Aby przygotować się do ciąży, musimy zadbać o własne ciało i.. umysł. Nie wystarczy jedynie sięgać po czasopisma dla przyszłych mam czy czytać książki na ten temat, choć będzie to przydatne. Planowanie ciąży może pomóc przygotować nam się na ten bardzo ważny etap, zdrowiej przejść przez niego, szybciej i łatwiej odzyskać formę po porodzie. Świadome planowanie to także minimalizowanie ryzyka powikłań ciąży i przyszłych problemów zdrowotnych twojego dziecka.

Kiedy zacząć przygotowania do ciąży?

Eksperci, naukowcy, lekarze polecają zacząć przygotowania już rok wcześniej. Pierwsze tygodnie ciąży są niezwykle istotne z punktu widzenia prawidłowego rozwoju płodu, dlatego ważne jest, aby organizm już od samego początku był gotowy na przyjęcie nowego lokatora. 12 miesięcy plus okres ciąży to także spory czas, aby finansowo przygotować się do posiadania nowego członka rodziny. Zabezpieczenie finansowe zapewni ci spory komfort fizyczny w ostatnich miesiącach ciąży i po porodzie.

Jak przygotować się do zdrowej ciąży?

1) Dbaj o aktywność fizyczną. Ciąża i poród to nie lada wysiłek dla twojego organizmu, mięśni, kości, stawów, tkanek. Zadbaj o własną kondycję fizyczną, o wytrzymałość. Wykonuj ćwiczenia poprawiające funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego (te, które sprawiają, że przyspiesza ci bicie serce) i te, które poprawiają elastyczność mięśni. Pływanie, pilates, aerobik, jazda na rowerze, nordic walking – możliwości jest bardzo wiele.


2) Dbaj o zdrową dietę, bogatą w składniki odżywcze. Unikaj wysoko przetworzonych produktów, słodyczy, jedzenia z dużą zawartością soli, cukru i niezdrowych tłuszczów. Jedz produkty bogate w kwas foliowy, jak np. pomarańcze, banany, żółtka jaj, ryż, jęczmień, pszenica, zielone liściaste warzywa (szpinak, sałata, natka pietruszki). Pamiętaj także o innych ważnych w ciąży minerałach jak wapń, witamina E, jod, magnez, kwasy omega-3. Jeżeli masz wątpliwości, czy dostarczasz organizmowi składniki odżywcze w odpowiednich ilościach, spisuj codziennie przez tydzień czy dwa to, co zjadłaś i z taką listą odwiedź dietetyka. Nie zażywaj suplementów diety na własną rękę! 


3) Unikaj alkoholu, słodzików, ogranicz kofeinę. Zrezygnuj z napojów energetycznych, coli itd. Badanie opublikowane w maju tego roku w British Journal of Pharmacology, przeprowadzone na 9 tys kobiet udowodniło, że picie dziennie więcej, niż czterech filiżanek kawy zmniejsza szanse na poczęcie dziecka o jedną czwartą. Spróbuj zatem ograniczyć się do maksymalnie dwóch filiżanek kawy dziennie. 


Zobacz 4 pozycje seksualne, w których najłatwiej zajść w ciążę.

4) Zrezygnuj z hormonalnych metod antykoncepcji. „Po odstawieniu tabletek hormonalnych organizm może powrócić do pełnej normy z pierwszą fizjologiczną miesiączką, ale może tak się stać dopiero roku.” - mówi Aleksandra Demiańczyk, biolog. - “Najczęściej po stosowaniu hormonalnej antykoncepcji przydarzają się albo cykle bezowulacyjne, albo owulacje wielokrotne. Następstwem przyjmowania tabletek są również nieregularne cykle, krwawienia śródcykliczne czy skrócona faza lutealna.“ Dlatego niezmiernie ważne jest, aby zawczasu zrezygnować z takiej formy antykoncepcji i dać organizmowi czas na powrót do normalnego funkcjonowania.

Sprawdź pierwsze objawy ciąży.

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (13)
avatar

aggneska
aggneska | 2014-03-27 18:35 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

My staramy sie już rok, teraz jeszcze podejmę sie poniekąd takiej ostatniej deski ratunku - zelu Pre seed. Jak nie pomoże to moze pomyslimy już o ostatecznej metodzie invitro.

Odpowiedz

milena
milena | 2014-02-02 12:56 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

To prawda. Naszych mężów też trzeba odpowiednio przygotowac do takiej roli. Wazne zeby właśnie chętnie chcieli przyjmować takie suplementy.

Odpowiedz

aldonka2
aldonka2 | 2014-01-30 15:09 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Oj ja tez musze potwierdzić działanie ManForte. Kurcze, no mój facet sie neizle po nim rozbrykal :) Nie wiedziałam ze 4 razy w nocy bedzie mnie budził. A miał mu tylko dodać troszkę energii :)

Odpowiedz

kingusia
kingusia | 2013-10-19 21:37 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Co do tych wszystkich suplementów na pewno warto też dołożyć jeszcze jeden bardzo bogaty w składniki odżywcze - to ManForte. Suplement zawiera duże dawki najważniejszych składników niezbędnych do utrzymania potencji i erekcji.

Odpowiedz

agnieszka89
agnieszka89 | 2013-10-15 16:16 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Zjarzyjcie drogie mamy na jestemplodna.pl
Tutaj mozecie kupic suplement Femifertil razem z ManForte. I Wy i Wasz mężczyzna mozecie w odpowiedni sposób zadbac o swoje zdrowie.

Odpowiedz

agnieszkka
agnieszkka | 2013-10-11 22:57 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ja mogę Wam drogie przyszle mamy polecić Fertimen. U nas mysle ze bardzo pomógł nam w naszych staraniach o dziecko. Oczekujemy wlasnie naszego pierwszego synka.

Odpowiedz

klara
klara | 2013-09-30 14:18 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

My teraz tez z polecenia ginekologa stosujemy żel Pre seed. Bardzo bysmy chcieli dziecko, i wierzymy ze własnie ten srodek nam w tym pomoze.

Odpowiedz

anita
anita | 2013-09-27 13:47 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ja razem z mężem bardzo chwalimy sobie suplement ManForte. To naprawde doskonały suplement i widze jak mój mąz nabiera wigoru i doskonale radzi sobie w tych sytuacjach :)

Odpowiedz

martyna
martyna | 2013-09-20 20:05 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Mój mąz od 4 tygodni przyjmuje suplement Fertimen. To suplement który moze pomóc nam w naszych staraniach o dziecko. I do tego wzmocnić organizm mężczyzny.

Odpowiedz

ania.ladeevit
ania.ladeevit | 2013-04-07 17:40 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Rady zawarte w artykule są bardzo pomocne. Mimo ich prostoty często trudno zrealizować wszystkie punkty. Ale są różne rozwiązania, np. jeśli dieta jest źle zbilansowana można przyjmować witaminy, jeśli nie lubimy ćwiczyć- możemy ograniczyć się do spacerów itd.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?