Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

| 26.03.2015, aktualizacja: 26.03.2015 | 0

Jeśli chodzi o stabilizację kręgosłupa, to mięśnie grzbietu są tak samo ważne jak mięśnie brzucha. A stabilny kręgosłup podczas ciąży, to jak wygranie losu na loterii. Do treningu namawia Zosia Budkiewicz, fizjoterapeutka i instruktorka fitness.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)

To ważne, by planując ciążę, wzmocnić także mięśnie grzbietu, które odpowiadają za stabilizację kręgosłupa. Trzeba pamiętać, że zwłaszcza odcinek lędźwiowo-krzyżowo będzie borykał się z dużymi obciążeniami w czasie ciąży. Tu przedstawiamy dwa ćwiczenia stricte na wzmocnienie mięśni pleców. Warto rozszerzyć ten trening o ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha.

Na łabędzia

Kładziemy się na brzuchu. Ramiona wyciągamy do przodu, nogi proste, głowa jest przedłużeniem kręgosłupa.
  • Wersja łatwiejsza. Unosimy naprzemienne nogę i rękę. Lewą nogę i prawą rękę i odwrotnie. Uwaga: w czasie ćwiczenia nie unosimy głowy, tylko patrzymy w dół. Oddychamy.
  • Wersja trudniejsza. To samo, tylko uniesione ręce i nogi przytrzymujemy przez chwilę w powietrzu. Liczymy do trzech i druga strona.
Ćwiczenia powtarzamy 20 razy w trzech–czterech seriach.

Unoszenia tułowia

To ćwiczenie na wzmocnienie mięśni grzbietu jest trudniejsze, ale warto się z nim zmierzyć. Nadal leżymy na brzuchu z prostymi nogami. Ręce trzymamy przy głowie. Unosimy tułów (nie musi być wysoko), uważając, by nie oderwać nóg od podłoża. Oddychamy.

Odpoczywamy, unosząc biodra do klęku, plecy trzymamy proste.


Zofia Budkiewicz jest fizjoterapeutką i instruktorką fitness, specjalizuje się w ćwiczeniach i masażu kobiet w ciąży i po porodzie, współpracuje z licznymi szkołami rodzenia. Prywatnie mama dwójki dzieci.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?