Babyonline.pl
 
 
Gry
Rozwiń menu

Ćwiczenia na mięśnie dna miednicy – część 1

| aktualizacja: 23.08.2017 | 4

Ćwiczenie każdej grupy mięśniowej jest ważne, ale regularny trening mięśni Kegla to wręcz obowiązek. Do aktywności przed ciążą zachęca Zosia Budkiewicz, fizjoterapeutka i instruktorka fitness.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
Pierwsza grupa mięśniowa, którą będziemy aktywować, to mięśnie dna miednicy, tzn. mięśnie cewki moczowej, pochwy i odbytu, nazywane również mięśniami Kegla. To od ich siły zależy, czy w przyszłości będziemy mieć problemy z nietrzymaniem moczu. Dlatego na ich wzmocnieniu powinno zależeć nie tylko przyszłym mamom, ale wszystkim kobietom. Ćwicząc mięśnie dna miednicy, odsuwamy od siebie problem z opadaniem narządów wewnętrznych, pojawienia się hemoroidów, bólem kręgosłupa, a także – co ważne – wpływamy na zwiększenie doznań seksualnych.

Ćwiczenia na mięśnie dna miednicy proponuje Zofia Budkiewicz – fizjoterapeutka i instruktorka fitness, która specjalizuje się w ćwiczeniach i masażu kobiet w ciąży i po porodzie, współpracuje z licznymi szkołami rodzenia. Prywatnie jest mamą dwójki dzieci.

Tyło- i przodopochylenie miednicy

Bardzo proste ćwiczenie, które pomaga w uelastycznieniu mieśni dna miednicy i służy ich uniesieniu – to dobry sposób na zapobieganie wysiłkowemu nietrzymaniu moczu.
  • Jak ćwiczymy: rozstawiamy stopy na szerokość bioder. Kolana lekko zgięte. Miednicę pochylamy lekko do przodu i do tyłu, napinając mięśnie dna miednicy. Po kilku powtórzeniach zatrzymujemy miednicę w tyłopochyleniu i napinamy mięśnie. Rozluźniamy.
  • Powtarzamy: 20–30 razy.

Skład z napięciem mięśni krocza

Ćwiczenie z przysiadami, które pobudza mięśnie krocza do pracy.
  • Jak ćwiczymy: stajemy w takiej samej pozycji jak podczas rozgrzewki. Robimy składy, przy wstawianiu napinamy mięśnie krocza.
  • Powtarzamy: 20–30 razy.
Zobacz kolejne propozycje ćwiczeń:
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (4)
avatar

Frurururu
Frurururu | 2017-08-25 11:58 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Mnie się podoba pani trener - uśmiechnięta, konkretna, przynajmniej nie jest sztuczną dziunią, która Cię zmusza do przekraczania granic :) Wie, ile kobieta może z siebie dać! Naprawdę super ćwiczenia na kegla, ćwiczę codziennie!

Odpowiedz

DF765
DF765 | 2017-08-25 11:57 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ja miałam problem z nietrzymaniem moczu po porodzie i lekarz stwierdził, żebym sobie znalazła "jakieś ćwiczenia na kegla". Cóż... dobrze, że trafiłam tutaj, bo faktycznie są proste i pomagają :)

Odpowiedz

SOS
SOS | 2017-08-25 11:48 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Proste i naprawdę fajne ćwiczenia na mięśnie kegla! Wypróbowałam je i mega polecam, po paru razach już się czuje różnicę.

Odpowiedz

Aga
Aga | 2016-08-16 20:26 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Byłam u niej na zajęciach, super babka! Nie przepadam za fitnessem (zdecydowanie wolę jogę), ale chyba dla niej będę chodzić dalej. Widać, że kobieta bardzo dobrze zna się na tym, co robi.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?