Baby online.pl
 
 
Rozwiń menu

Ćwiczenia na mięśnie dna miednicy – część 1

| 24.03.2015, aktualizacja: 09.12.2015 | 1

Ćwiczenie każdej grupy mięśniowej jest ważne, ale regularny trening mięśni dna miednicy to wręcz obowiązek. Do aktywności przed ciążą zachęca Zosia Budkiewicz, fizjoterapeutka i instruktorka fitness.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)

Pierwsza grupa mięśniowa, którą będziemy aktywować, to mięśnie dna miednicy, tzn. mięśnie cewki moczowej, pochwy i odbytu. To od ich siły zależy, czy w przyszłości będziemy mieć problemy z nietrzymaniem moczu. Dlatego na ich wzmocnieniu powinno zależeć nie tylko przyszłym mamom, ale wszystkim kobietom. Ćwicząc mięśnie dna miednicy, odsuwamy od siebie problem z opadaniem narządów wewnętrznych, pojawienia się hemoroidów, bólem kręgosłupa, a także – co ważne – wpływamy na zwiększenie doznań seksualnych.

Tyło- i przodopochylenie miednicy

Stopy na szerokość bioder. Kolana lekko zgięte. Miednicę pochylamy lekko do przodu i do tyłu, napinając mięśnie dna miednicy. Po kilku powtórzeniach zatrzymujemy miednicę w tyłopochyleniu i napinamy mięśnie. Rozluźniamy. Powtarzamy 20–30 razy.

Skład z napięciem mięśni krocza

Taka sama pozycja jak podczas rozgrzewki. Robimy składy, przy wstawianiu napinamy mięśnie krocza. Powtarzamy 20–30 razy.

 
Zofia Budkiewicz jest fizjoterapeutką i instruktorką fitness, specjalizuje się w ćwiczeniach i masażu kobiet w ciąży i po porodzie, współpracuje z licznymi szkołami rodzenia. Prywatnie mama dwójki dzieci.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

Aga
Aga | 2016-08-16 20:26 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Byłam u niej na zajęciach, super babka! Nie przepadam za fitnessem (zdecydowanie wolę jogę), ale chyba dla niej będę chodzić dalej. Widać, że kobieta bardzo dobrze zna się na tym, co robi.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?