Baby online.pl
 
 
Dada
Rozwiń menu

Przykładowy jadłospis na pierwszy trymestr ciąży

| 19.12.2006 | 30

Pierwszy trymestr ciąży bywa bardzo trudny. Kobieta ma mdłości, jest zmęczona, często nie ma ochoty na jedzenie. Nie zmuszaj się do jedzenia rzeczy, na które nie masz ochoty. Przeczytaj, jakie są nasze propozycje na zdrowe potrawy w pierwszym trymestrze ciąży!

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(8)
co jeść w ciąży
fot. fotolia.com
Oto garść propozycji na zdrowe potrawy w pierwszym trymestrze ciąży. Podpowiemy co zrobić, by dieta była urozmaicona, a jedzenie świeże.

I trymestr

Śniadanie: miseczka mieszanki płatków owsianych z orzechowo-owocowym muesli zalanych mlekiem, szklanka soku ze świeżych owoców.

Drugie śniadanie: kromka ciemnego pieczywa z masłem i pastą twarogową ze świeżymi warzywami.

Obiad: czysty barszcz czerwony, ryż z lekko podduszonymi warzywami i kurczakiem, surówka z białej kapusty, kompot z suszonych śliwek.

Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami, sucharek.

Kolacja: kromka chrupkiego pieczywa z plasterkiem żółtego sera i sałatą, papryką lub pomidorem i natką pietruszki.

Czytaj też: co jeść w czasie ciąży
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (30)
avatar

Julka
Julka | 2016-01-24 11:47 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

jak dla nas porcja głodowa..ważę 53 kg i jem przynajmniej dwa razy tyle..inaczej nie miałabym siły wstać z łóżka i byłoby mi jeszcze bardziej niedobrze:) staram się jeść zdrowo ale czasem nie mogę spojrzeć na te wspaniałe warzywa, owoce czy jogurty dlatego dla dobrego samopoczucia czasem pozwalam sobie na pizzę albo bułkę z MC:) pozdrawiam..mama 14 miesięcznej córci i 11 tygodniowego maluszka

Odpowiedz

dietetyk
dietetyk | 2015-12-02 18:09 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Drodzy Państwo słodkie mleko nie jest wskazane dla nikogo w żadnym wieku, tam gdzie jest przerobiona laktoza i galaktoza (jogurt, kefir) ok, zwłaszcza gdy jest naniesiona dobra bakteria probiotyczna. Co do kurczaka to od tego z marketu radziła bym się trzymać z daleka, węglowodany 5 razy dziennie też nie koniecznie. Fajna propozycja z kapustą i kompotem, warzyw liściastych też przydało by się do tej propozycji więcej wpleść. Proponuję dodać dobre wiejskie jajo na miękko, świeży olej lniany do surówki i koniecznie 0,3 litra wody na 10 kg masy ciała pite między posiłkami.

Odpowiedz

xena
xena | 2015-11-24 21:42 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

w sensie takim, że jest to dużo...i bardzo sycące posiłki

Odpowiedz

Maja
Maja | 2015-11-13 10:48 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

no, po nabiale typu twaróg czy jogurt czuję się fatalnie. O mięsie z kurczaka nawet myśleć nie mogę, bo od razu mnie mdli. Może to i danie dietetyczne, ale marzę o tym, żeby mieć na cokolwiek ochotę z tych rzeczy i nie mieć mdłości na samą myśl o jedzeniu :(

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

Syla
Syla | Maja | 2016-01-06 10:57 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Dokładnie :( Szczerze mówiąc jestem już zmęczona myśleniem o tym co mogłabym ewentualnie zjeść, żeby nie było mi niedobrze :(

Odpowiedz

Heulyn
Heulyn | 2015-09-12 12:17 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

O mój Boże, jedzenie niezwykle skromne. Bardziej do diety odchudzającej pasuje xD Nie ma chyba co przechodzić ze skrajności w skrajność. Po prostu jeść tak, aby się nie obżerać, ale jednocześnie nie liczyć każdej kalorii, jakby od tego nasze życie zależało ;)

Odpowiedz

Justyna
Justyna | 2015-08-19 11:41 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ja bym się tym nie najadła, ciągle mi słabo, to dla mnie za mało jedzenia, jestem w 11 tygodniu i grama nie przybrałam waże 59kg a jem conajmniej raz tyle... To zalezy od kazdego z osobna

Odpowiedz

Anna
Anna | 2015-02-20 14:11 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Przecież to normalne jedzenie. Ja mniej-więcej tyle jem i jakoś nie jestem głodna. Przecież w ciąży nie wolno się opychać, trzeba jeść normalnie. A ta propozycja nie ma nic wspólnego z odchudzaniem, jakoś nie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek schudł jedząc taką ilość jedzenia.

Odpowiedz

Magda
Magda | 2014-10-27 14:39 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Takim jedzeniem nigdy bym się nie najadła, moja propozycja to płatki owsiane z suszonymi morelami, herbatka, herbatniki, jabłko. Drugie sniadanie to kolorowe kanapki z ciemnego grubego pieczywa, z jajkiem, pomidorem, kawa zbożowa.Obiad to zupa gęsta marchewkowa z chrupka bagietka, dr danie-ziemniaczki tuczone z dodatkiem mleka i margaryny, kotlety sojowe i sałatka grecka, sok pomarańczowy. Podwieczorek to milkshake z mango i jeden kawałek ciasta zwykłej babki, kolacja-tosty serowe, herbatka z melisy.

Odpowiedz

lola
lola | 2014-10-22 20:19 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Proponuję udać się do doświadczonego dietetyka, a nie stosować pseudo-diety...

Odpowiedz

malina
malina | 2013-12-12 23:09 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Nie widzę nic złego w tej diecie. Odżywiam się bardzo podobnie i czuję się dobrze. Nie rozumiem jak można twierdzić, że to dieta odchudzająca..... Co w takim razie jecie, skoro uważacie, że to katastrofa? Może to opychanie się i jedzenie za dwoje a nie dla dwojga sprawia, że niektóre panie czują się źle i tyją niemiłosiernie.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?