Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Przepis na sałatkę pełną kwasu foliowego

| 30.05.2014, aktualizacja: 07.10.2015 | 12

Monika Mrozowska pokazuje, jak przygotować pyszną sałatkę bogatą w składniki niezbędne dla kobiet w ciąży.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)

Zobacz inne z serii Dania bogate w kwas foliowy - przepisy Moniki Mrozowskiej (5):

Przygotowanie tej sałatki zajmie ci zaledwie kilkanaście minut! Wystarczy kilka składników, by powstał pyszny posiłek bogaty w kwas foliowy (tak ważny w pierwszym trymestrze ciąży).

Zobacz, jak przyrządzić pyszną i zdrową sałatkę.



Zobacz też: Co powinna jeść wegetarianka w ciąży?
 
Kliknij w obrazek, by wydrukować przepis.

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (12)
avatar

monika
monika | 2016-12-07 09:52 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Kobiety w ciązy to już muszą brać folik wzbogacony o jod i Dha w II i III trymestrze dodatkowo o witaminę D i magnzez

Odpowiedz

rona
rona | 2016-10-06 10:51 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

I to wszystko tym blenderze ulotni, mało zostanie kwasu foliowego bo on już tak ma i trzeba go uzupełniać folkiem.

Odpowiedz

Kasiulek
Kasiulek | 2016-08-26 13:33 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Teraz w aptece pytałam o suplementy dla ciężarnych i dostałam własnie Folik Mama. Dodatkowe witaminki oprócz kwasu foliowego ma w składzie, więc dobra informacja :)

Odpowiedz

Verr
Verr | 2016-06-28 21:36 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ja łykam obecnie Folik dla mam karmiących z dodatkowymi witaminami: m.in. z dha, wit D i magnezem.

Odpowiedz

Ewa
Ewa | 2016-06-24 11:35 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Tak na prawdę nawet jak przyjmiemy tej witaminy nieco więcej niż zalecana dzienna dawka, to nic złego się nie wydarzy, bo kwas foliowy w nadmiarze zostanie po prostu wydalony z moczem. Nie zawsze mamy pewnośc, że codzienne posiłki są bogate w tyle kwasu foliowego ile potrzeba, więc taka suplementacja np. folikiem w tabletkach ma sens.

Odpowiedz

inka
inka | 2016-05-11 12:51 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Kwas foliowy z pozywienia wchłania się w około 50-70% dlatego tak ważna jest suplementacja folikiem

Odpowiedz

Lara
Lara | 2016-04-30 08:06 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Kwas foliowy w dużej mierze możemy dostarczać z pożywienia, ale nie mamy stuprocentowej pewności ile z tego się wchłonie przez nasz organizm, warto wspomóc się też tym syntetycznym w tabletkach aby mieć pewność, że zachowamy w organizmie jego odpowiedni poziom. Dlatego tak często ginekolodzy polecają kwas foliowy w tabletkach, ja łykam folik, bo to lek, który jest pod stałą kontrolą.

Odpowiedz

Dusia
Dusia | 2015-11-27 20:58 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

akurat w tej sałatce może być dużo kwasu foliowego i fajnie, ale wiekszosc warzyw które mogą mieć go dużo poddajemy jednak gotowaniu czy pieczeniu i wtedy ten kwas foliowy tracimy. W tym przypadku zgodzę się z Kamilą, że warto wspomagać się tabletkami mimo wszystko, bo wtedy mamy 100% pewności, że przyjmujemy dzienną dawkę wymaganą dla kobiet w ciąży i tych planujących czyli 0,4mg.

Odpowiedz

Kamilla
Kamilla | 2015-10-28 13:50 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

No właśnie, może pełna kwasu foliowego, ale na początku zanim wszystko poddano procesowi obróbki termicznej - bo właśnie w tym czasie zanika z pożywienia najwięcej folianów. Ja oczywiście staram się jeść zdrowo, ale obawiam się, że nie dostarczę wystarczającej dawki tej witaminy zwłaszcza kiedy planuję ciażę, wiec wspieram się Folikiem - 1 tabletka dziennie i mam pewność, że dzienna dawka dociera do mojego organizmu.

Odpowiedz

sara
sara | 2015-10-19 12:19 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Przecież ten kwas z pestek już na tej patelni zginął, z reszty też się w większości ulotnił, więc i tak suplementacja na samym początku ciąży jest jak najbardziej wskazana

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?