Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

5 sposobów na PMS

| 28.02.2013, aktualizacja: 26.03.2014 | 1

PMS nie jest uznawany za chorobę, jednak zawsze trzeba o nim powiedzieć swojemu lekarzowi. Szczególnie wtedy, gdy ból brzucha przybierze na sile albo pojawią się nowe dolegliwości.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
Kobieta brzuch PMS
fot. Fotolia

 

PMS ma blisko połowa kobiet na świecie. Powiększone i opuchnięte piersi, nabrzmiałe dłonie i stopy, migrena, wzdęcia, ból w dole brzucha i beznadziejny nastrój. To typowe objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego. W literaturze medycznej opisano aż 150 symptomów tej powszechnej dolegliwości, a każdy z nich może występować z różną intensywnością. U 20 proc. kobiet ból jest tak silny, że wymaga specjalistycznego leczenia, u innych daje się go złagodzić lub zlikwidować domowymi sposobami. Oto one: 
 
 

1. Zrób masaż

Naturoterapeuci zalecają na PMS masaż ciepłą oliwą. Usprawnia on krążenie krwi i pomaga pozbyć się obrzęków. Podgrzej w garnuszku oliwę z oliwek (ok. pół szklanki) i wysmaruj nią całe ciało, szczególnie dokładnie okolice brzucha. Owiń się w prześcieradło, przykryj kocem i połóż na godzinę. Możesz też wybrać się na profesjonalny masaż kręgosłupa (zwłaszcza dolnego odcinka). Sprawi, że skurcze miesiączkowe będą łagodniejsze.
 

2. Więcej się ruszaj

Lekarze udowodnili, że kobiety uprawiające sport, dużo rzadziej cierpią na PMS. Jeśli zatem nie czułaś się dotąd urodzoną sportsmenką, zmień styl życia z przyczyn profilaktycznych. Nikt oczywiście nie twierdzi, że powinnaś od razu zacząć startować w maratonach i intensywnie ćwiczyć każdego dnia. Wystarczy, że dwa razy w tygodniu wybierzesz się na godzinny marsz po parku albo zajęcia tai chi lub jogi (najlepsza będzie joga hormonalna). Dzięki tym dyscyplinom nauczysz się rozluźniać napięte mięśnie brzucha i miednicy. 
 

3. Pilnuj zdrowej diety

To od niej zależy twój nastrój i samopoczucie. Pamiętaj, by jeść regularnie pięć posiłków dziennie z dużą ilością warzyw i owoców. Wystrzegaj się warzyw wzdymających, np. kapusty, grochu, kalafiora, bobu. Nie pij napojów gazowanych, ogranicz kawę, mocną herbatę. W drugiej połowie cyklu wprowadź do diety naturalne środki moczopędne, np. świeżą natkę pietruszki, rzeżuchę. Jedz jogurty z probiotykami. Ograniczaj też sól, ponieważ zatrzymuje wodę w organizmie. Uważaj też na alkohol (zwłaszcza w drugiej połowie cyklu) – organizm obciążony efektami jego przemian gorzej sobie radzi z PMS.
 

4. Łykaj witaminy i minerały

Sięgaj po suplementy, które mają w swoim składzie magnez i witaminy z grupy B. Te składniki wspomagają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, są też niezbędne do syntezy hormonów płciowych. Niektórym kobietom pomaga olejek z wiesiołka (w kapsułkach). Sprawdzonym składnikiem jest też melisa, olej z nasion ogórecznika i niepokalanek mnisi (przeciwdziała obrzękom piersi).
 

5. Korzystaj z aromaterapii

Wdychaj olejki aromatyczne z rumianku lub róży (kropla na nadgarstek) lub zrób sobie ciepłą kąpiel z dodatkiem trzech kropli olejku lawendowego, szałwiowego lub geraniowego.
 
 

 

 

 

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

Karolcia2
Karolcia2 | 2013-11-08 14:28 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Warto też dodać do artykułu światłoterapię jako sposób na PMS ja używam takich specjalnych słuchawek Valkee i naprawdę pomagają

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?