Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Sztuka relaksu

| 17.03.2010, aktualizacja: 17.03.2010 | 0

Stres dopada każdego, a ty jesteś na niego narażona o wiele bardziej podczas ciąży. Dlatego powinnaś opanować techniki relaksowania się i wypracować własne sposoby na solidny odpoczynek.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
mama, kobieta, ciąża, brzuszek, relaks, muzyka, słuchawki
Spokojnie - nie są one wcale trudne – wystarczy zmienić dietę na bogatszą w warzywa, owoce oraz soki, a także znaleźć własne „umilacze czasu”.

Coś dla ciała i dla ducha
Na dobry relaks składa się odpoczynek nie tylko ciała, ale i umysłu. Dlatego pomyśl o tym, co sprawia ci przyjemność oraz o tym, co ci ją zakłóca i staraj się tego unikać. Przyjrzyj się uważnie swojemu otoczeniu – w końcu najwięcej czasu będziesz teraz spędzała w domu. Czasami wystarczy zmienić zaledwie kilka drobiazgów, by poczuć się lepiej. Może w twoim pokoju brakuje zieleni lub ciężkie zasłony ograniczają dopływ światła? Latem warto postawić w pokoju bukiet świeżych kwiatów, ciemne zimowe wieczory z pewnością rozjaśni miły blask świec. Z pewnością przyda się również na stole kosz z owocami i warzywami, po które będziesz mogła sięgnąć w każdej chwili – w końcu 5 porcji warzyw, owoców lub soku na dzień to podstawa, o której nie możesz zapominać.

Małe co nieco – specjalne co nieco
Dogadzaj sobie! Wiadomo, że podczas ciąży obowiązuje cię żywnościowy rygor i musisz bacznie przywiązywać wagę do tego, co jesz. „Pamiętaj, aby nie pić kawy, ponieważ u kobiety w ciąży metabolizm kofeiny jest dużo dłuższy.” – radzi dr Agnieszka Jarosz z Instytutu Żywności i Żywienia, ekspert kampanii 5 porcji warzyw, owoców lub soku.  „Proponuję też zamiast zupek instant – sok pomarańczowy, a do białego jogurtu – truskawki, borówki, maliny.”

Spraw zatem, by jedzenie stało się bardziej urozmaicone oraz by było przyjemnością.
Wiadomo, że posiłki muszą być zróżnicowane i musisz spożywać różnorodne produkty, nawet gdy nie są one ulubionym elementem jadłospisu. Dlatego warto zadbać, żeby stały się one bardziej atrakcyjne. Dodawaj do obiadu kolorowe warzywa, małe listki zielonych przypraw, kotlecik połóż na listku chrupiącej sałaty, do porannego jogurtu dodaj kolorowe owoce, bakalie, chrupiące płatki, a na deser przygotuj sobie sokowy drink – mix twoich ulubionych soków. Dogadzaj sobie i niech każda, nawet przyziemna potrawa, stanie się specjałem.

Pamiętaj, żeby twoja dieta była jak najbardziej urozmaicona i nie zapominaj o 5 obowiązkowych porcjach warzyw, owoców lub soku dziennie. Taka dawka jest optymalna dla każdego z nas, a dla ciebie – jest wręcz obowiązkowa. Pozwoli ci skutecznie walczyć ze stresem i osłabieniem organizmu. Staraj się wybierać różnorodne owoce, warzywa oraz soki. Najlepiej, aby reprezentowały one różne grupy kolorystyczne: zieloną,  czerwoną, żółto-pomarańczową, białą lub czarną. Nie zapominaj jednak o grupie zielonej, jest ona dla ciebie szczególnie ważna, ponieważ zawiera kwas foliowy, który jest zalecany w czasie ciąży. Ważna dla ciebie jest również witamina C, która wzmacnia odporność, a tej – nigdy za wiele. Sięgaj zatem  po owoce sezonowe (truskawki, maliny, poziomki) czy zimą po cytrusy, a także cebulę, szczypiorek, paprykę, kiwi, kapustę, które zawierają jej szczególnie dużo.
„Zwróć także uwagę na walory estetyczne owoców, warzyw oraz soków. To bogactwo barw i kolorów, które potrafią rozjaśnić szary dzień i poprawić nastrój.” – zwraca uwagę dr Agnieszka Jarosz z Instytutu Żywności i Żywienia, ekspert kampanii 5 porcji warzyw, owoców lub soku.
Warzywa, owoce czy soki wpływają korzystnie na odporność całego organizmu, w tym również na stres. Dostarczają bowiem wielu składników, które działają kojąco na system nerwowy. Dlatego dieta urozmaicona jest niezmiernie ważna, tylko ona dostarczy tych składników w odpowiedniej ilości.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?