Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Obiad dla dziecka w 20 minut - sprawdzone patenty

| 31.01.2008, aktualizacja: 16.11.2016 | 9

Wróciliście ze spaceru dwie godziny później, niż myślałaś. Po tych szaleństwach dziecko jest bardzo głodne. Co zrobić na obiad? Coś szybkiego i zdrowego!

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(3)

Lubię zabawy na świeżym powietrzu. Gdy moi chłopcy chcą dłużej bawić się na dworze, zwykle im ulegam. Do domu – zamiast po godzinie – wracamy po trzech. Wtedy są strasznie głodni! Szybki przegląd lodówki, szafek i... coś ciepłego i szybkiego na obiad musi być gotowe w 20 minut. Nie wierzysz, że to możliwe? Są na to dobre sposoby!

Szybki sposób na obiad dla dziecka - słoiczki

Dla niemowlęcia, a nawet dla dwulatka, to idealne rozwiązanie. Nawet jeśli codziennie gotujesz maluchowi domowy obiad, warto mieć w szafce 2–3 awaryjne słoiczki. Dobierz je do wieku dziecka, bo dwulatek nie będzie już chciał jeść zmiksowanych papek. Ale na spaghetti po bolońsku, risotto czy lazanię na pewno się skusi!

Żelazne zapasy, czyli produkty niezbędne do szybkiego obiadu

Czyli takie, które zawsze warto mieć w domu, bo w razie czego błyskawicznie da się z nich coś zrobić. W zależności od upodobań dziecka może być to: makaron, ryż (albo kasza) w torebkach – znakomita obiadowa baza. Oprócz tego mąka i jajka (na placki lub naleśniki, szybko je zrobisz z jednego jajka), groszek ptysiowy (pasuje do każdej zupy-kremu). W zamrażalniku zaś: po paczce owoców i warzyw, paluszki rybne, pierś kurczaka (błyskawicznie się gotuje).

Obiad jednodaniowy - pomysł na szybki obiad

W awaryjnych sytuacjach zrezygnuj z przygotowania obiadu z dwóch dań. Nic się nie stanie, jeśli czasem dziecko zje tylko jedno. Najprostszy pomysł to zupa (z mięsem i warzywami), makaron lub ryż z dodatkami, naleśniki albo omlet grzybek. Skorzystaj z naszych przepisów. Gdy chcesz jeszcze skrócić czas przygotowania, do brokułowego kremu zamiast grzanek dodaj groszek ptysiowy, a polewę na naleśniki zrób z nutelli. Jeśli jej nie masz, posmaruj je serkiem, jogurtem, śmietanką lub owocami ze słoiczka.

Wypróbuj 5 przepisów na szybki obiad.

Obiad smażony lub w mikrofali dla dziecka?

Zdrowsze dla malucha są potrawy gotowane, pieczone, a także duszone. Mają jednak tę wadę, że przygotowuje się je trochę dłużej niż smażone. Dlatego jeśli naprawdę się spieszysz, wrzuć mięso na patelnię. 
Generalnie nie polecamy gotowania w kuchence mikrofalowej (dania są mniej smaczne, a poza tym – jak twierdzą niektórzy dietetycy – zmienia się w ten sposób struktura białek). Ale warto w niej na przykład coś rozmrozić, podgrzać. A w awaryjnej sytuacji – również ugotować.

Szybki obiad - superzdrowy

Szybki obiad – pod względem wartości – też może być na szóstkę. Chcesz znać sekret sukcesu? Muszą się w nim znaleźć trzy składniki. Po pierwsze, węglowodany złożone (masz do wyboru: makaron, ryż, kaszę lub mąkę). Po drugie, białko (znajdziesz je w mięsie, rybach, jajku i serze). Po trzecie, błonnik plus witaminy (są w warzywach i owocach). Zimą korzystaj z mrożonek – mrożone owoce i warzywa nie straciły nic na wartości. Proste, prawda?

Wypróbuj nasze przepisy na coś szybkiego na obiad dla dziecka:
Bajeczne naleśniki
Krem z groszku
Zupka pomidorowo-marchewkowa
Potrawka z kurczaka

 
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (9)
avatar

Weronika
Weronika | 2016-10-24 20:54 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

polecam makaron ze szpinakiem i serkiem naturalnym bieluch + odrobina czosnku. pyszne, zdrowe i szybkie

Odpowiedz

kasia
kasia | 2016-10-04 09:22 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

W diecie najważniejsze są warzywa. Podobno najzdrowsze warzywa są te w przetworach, tylko muszą pochodzić oczywiście z dobrych upraw, albo z naszego domowego ogródka. Nie mam niestety czasu na robienie słoiczków, ale kupuję je w Eterno, są sprawdzone, pyszne i niedrogie. To dużo lepszy wybór, szczególnie zimą, niż nafaszerwowane nawozami owoce i warzywa z marketów (sałtki zimą to niezbyt dobry pomysł) czy odgrzewana w mikrofali marchewka z groszkiem.

Odpowiedz

lebciuszek
lebciuszek | 2016-08-14 21:23 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Serio propozycje to danie smażone z mikrofali albo słoik ? To już nie łatwiej makaron ze szpinakiem albo spaghetti ?

Odpowiedz

mamusia
mamusia | 2015-11-11 20:32 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Mrożenie to metoda utrwalania żywności ktora pozwala zachować większość składników odżywczych wiec drogie mamy nie panikujmy

Odpowiedz

Wójcicka K.
Wójcicka K. | 2015-08-14 11:54 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jesli już żywcem nie mam czasu przygotowac dziecku posiłku, to wolę dac mu słoiczek z daniem jakiś ekologiczy (np Holle), niż pakowac zapychacze, czy sztuczne mrożonki. Wydaje mi się, ze takie atestowane dania są lepsze, niż naprędce wymyslane 'zupy-nic' itd...

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

rozsadna
rozsadna | Wójcicka K. | 2015-12-15 11:31 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

tak teraz eko a w pójdzie do szkoły i kupi chipsy cole itp. w szkolnym sklepiku nie będzie ale w sklepach jest

Odpowiedz

MK
MK | Wójcicka K. | 2016-10-06 15:49 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

wolisz zaufać innym niż sobie w kwestii przygotowywania posiłków? czy słoiczki dajesz po prostu z czystego lenistwa? papier wszystko przyjmie tak jak etykieta na słoiczku. Pracowałam w takiej firmie produkującej obiadki dla dzieci i dla mnie słoik to wieeeelka ostateczność! nie oszukujmy się , wszystkie warzywka do obiadków w oczach rosną i obiadki są długo pasteryzowane (tracą prawie wszystkie wit. wrażliwe na wys. temp) i pozostają właśnie takim ZAPYCHACZEM!. Ekologicznych upraw w dzisiejszych czasach nie ma (wystarczy że sąsiad pryska) i poza tym nawet najzdrowsze surowce im bardziej przetworzone tym mniej zdrowe. Mrożenie nie jest utrwaleniem żywności, tylko raczej "przedłużeniem trwałości"- fachowo. I jest to metoda najkorzystniejsza dla żywności, zwłaszcza warzyw i owoców, poniewaz najmniej wit i iskładników mineralnych tracą. Więc zamiast siedzieć przed komputerem to by Pani raczyła w sezonie troszkę czasu poświęcić i pomrozić porcje, żeby zimą byle czego nie podawać (słoiczków;-). Zdrowe dla dziecka jedzenie to jak najmniej przetworzone i jak najbardziej urozmaicone jedzenie- taki jest klucz do sukcesu. Warzywa nie w sosach tylko same al'dente itp. A Pani Wójcickiej radzę najpierw się dokształcić a potem pisać bzdury o jakch "sztucznych mrożonkach". Technolog żywienia.

Odpowiedz

ruda 80
ruda 80 | 2015-02-22 20:36 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

To tragedia z tymi obiadkami.maluszkowi podawac tak niezdrowe jedzenie , bez wartosci odzywczych np.mrozonki czy podgrzewane w mikrofeli.Co za bzdura. Powodzenia

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

mk
mk | ruda 80 | 2016-10-06 15:51 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

wolisz zaufać innym niż sobie w kwestii przygotowywania posiłków? czy słoiczki dajesz po prostu z czystego lenistwa? papier wszystko przyjmie tak jak etykieta na słoiczku. Pracowałam w takiej firmie produkującej obiadki dla dzieci i dla mnie słoik to wieeeelka ostateczność! nie oszukujmy się , wszystkie warzywka do obiadków w oczach rosną i obiadki są długo pasteryzowane (tracą prawie wszystkie wit. wrażliwe na wys. temp) i pozostają właśnie takim ZAPYCHACZEM!. Ekologicznych upraw w dzisiejszych czasach nie ma (wystarczy że sąsiad pryska) i poza tym nawet najzdrowsze surowce im bardziej przetworzone tym mniej zdrowe. Mrożenie nie jest utrwaleniem żywności, tylko raczej "przedłużeniem trwałości"- fachowo. I jest to metoda najkorzystniejsza dla żywności, zwłaszcza warzyw i owoców, poniewaz najmniej wit i iskładników mineralnych tracą. Więc zamiast siedzieć przed komputerem to by Pani raczyła w sezonie troszkę czasu poświęcić i pomrozić porcje, żeby zimą byle czego nie podawać (słoiczków;-). Zdrowe dla dziecka jedzenie to jak najmniej przetworzone i jak najbardziej urozmaicone jedzenie- taki jest klucz do sukcesu. Warzywa nie w sosach tylko same al'dente itp. A Rudej radzę najpierw się dokształcić a potem pisać bzdury o mrożonkach". Technolog żywienia.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?