Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Gdzie jest więcej wapnia: w mleku czy w żółtym serze?

| 26.01.2017, aktualizacja: 26.01.2017 | 0

Czy wiesz, że to wcale nie mleko jest najbogatszym źródłem wapnia w diecie małego dziecka? Oczywiście po 1. roku życia mleko nadal jest ważne, ale maluch może już jeść także inne produkty. Gdzie szukać wapnia, wyjaśnia dr inż. Anna Harton, dietetyk z SGGW.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
Ser i mleko
fot. Fotolia

Najlepsze źródła wapnia w diecie dziecka to mleko i produkty mleczne, w tym sery oraz napoje fermentowane, czyli m.in. ser żółty, mleko, kefir i maślanka. Wapń to bardzo ważny budulec kości i zębów.

Gdzie jest najwięcej wapnia?

Największe ilości wapnia znajdziemy w serze żółtym – jest tu minimum sześć razy więcej wapnia niż w twarogu (białym serze). Jednak dzieci nie powinny jeść dużych ilości żółtego sera, bo jest on tłusty (to tłuszcz zwierzęcy, zawierający dużo nasyconych kwasów tłuszczowych) i może przyczyniać się do nadmiaru masy ciała. Jedna szklanka mleka pokrywa około 50 proc. zapotrzebowania dziecka na ten cenny składnik, a 100 g jogurtu (2/3 małego kubeczka) dostarcza ok. 170 mg tego cennego minerału. W diecie małych dzieci każdego dnia powinno znaleźć się minimum pół litra mleka. 
Niskie spożycie mleka i jego produktów, jak dowodzą badania naukowe, zarówno w przypadku  dzieci jak i dorosłych prowadzi do niedoborów tego cennego pierwiastka, co może w przyszłości zwiększać ryzyko osteoporozy. Pewne ilości wapnia znajdziemy też w produktach zbożowych, grubych kaszach, zielonych warzywach oraz orzechach i suszonych owocach. 

Zobacz też: Jak nauczyć dziecko picia ze zwykłego kubka?

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?