Baby online.pl
 
 
Rozwiń menu

Dlaczego warto ćwiczyć jogę w ciąży? – Zobacz video.

| 31.07.2014, aktualizacja: 05.11.2015 | 0

Planujesz potomstwo lub już jesteś w ciąży? – To idealny moment, by zadbać o kondycję i odprężyć umysł. Joga to dobry sposób, by poprawić sylwetkę, rozluźnić się i przygotować ciało do porodu.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)

Joga to zestaw ćwiczeń zarówno dla wysportowanych pań, jak i kobiet, które dotychczas nie uprawiały żadnego sportu. Pomaga rozciągnąć, rozluźnić i wzmocnić ciało, ale i odprężyć umysł. Dzięki jodze w ciąży można zadbać o sylwetkę, zrelaksować się, ale i przygotować do porodu.

- Kobiety w ciąży w sposób szczególny zaczynają dbać o siebie, zmieniają swoje nawyki, dbają o dietę, a joga w ciąży idealnie wpasowuje się właśnie w taką dbałość nie tylko już o siebie, ale i dziecko – mówi Aleksandra Kunstler, instruktorka i współwłaścicielka pracowni Jogamudra w Warszawie.
 

Co daje joga kobietom w ciąży?

  • Pobudza krążenie zwiększając przepływ krwi
  • Ułatwia oddychanie a równocześnie przyczynia się do lepszego dotleniania nienarodzonego dziecka
  • Wzmacnia mięśnie i stawy przez co zapobiega bólom kręgosłupa
  • Reguluje układ hormonalny
  • Przygotowuje organizm do porodu wzmacniając dolną część brzucha, krocza i wewnętrznej strony ud
Dobra forma twojego ciała nie tylko wpływa na samopoczucie, ale i  pomaga zniwelować dolegliwości ciążowe.
- Joga wzmacnia moje ciało i dzięki niej nie odczuwam bólu pleców, czy spuchniętych nóg – mówi Katarzyna Waśniewska, przyszła mama uprawiająca jogę od 3 lat. – Ćwiczenia jogi w ciąży mnie relaksują, odprężają, wyciszają umysł.

Kobiety, które dotychczas były aktywne, uprawiały inne sporty a teraz zaszły w ciążę, mogą dalej ćwiczyć wybierając odpowiednie asany (pozycje). Jeśli sama nie masz zbyt rozciągniętego, wygimnastykowanego ciała możesz zacząć ćwiczyć jogę po 12. tygodniu ciąży (po skończeniu pierwszego trymestru). Jeśli masz wątpliwości skonsultuj się z ginekologiem lub położną. Ale przede wszystkim trzeba dostosować ćwiczenia do własnej kondycji i swoich indywidualnych możliwości.

O tym dlaczego warto ćwiczyć jogę w ciąży mówi Aleksandra Kunstler, instruktorka i współwłaścicielka pracowni Jogamudra w Warszawie.


Zobacz również: Joga w czasie ciąży - wolno ćwiczyć, czy nie?
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?