Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Ile kalorii mają warzywa? (tabela do druku)

| 28.08.2014, aktualizacja: 28.08.2014 | 1

Czy warzywa są wysokokaloryczne? Ile kalorii ma marchewka, burak, ziemniak? Skorzystaj z naszej tabeli kalorii i sprawdź, ile białka, węglowodanów i tłuszczów zawierają poszczególne produkty.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
Warzywa
fot. © Johanna Mühlbauer - Fotolia.com

Dlaczego warto jeść warzywa?

  • Warzywa są bardzo ważnym źródłem minerałów i witamin, takich jak: A, B1, B2, B6, C, P, K.
  • Zielone warzywa, np. szpinak, brokuły czy szparagi, dostarczają witaminy z grupy B oraz żelazo i magnez.
  • Witamina C, którą można znaleźć w burakach, papryce, pomidorach, ziemniakach, chrzanie oraz w kapuście, zwiększa odporność organizmu, wspiera wytwarzanie kolagenu, przyspiesza gojenie ran. Odpowiada za sprawne funkcjonowanie układu krwionośnego i serca, obniża ciśnienie krwi, chroni przed miażdżycą, nowotworami i cukrzycą.
  • Warzywa są niskokaloryczne oraz są źródłem błonnika.
  • Buraki, marchewki, pomarańcze, brukselki, kapusta włoska zawierają szczególne dużo witaminy C i kwasu foliowego.
  • Liście pietruszki, szpinak, cykoria, sałata, pomidory są źródłem beta-karotenu

Zdrowa mama

W ciąży zwiększa się zapotrzebowanie na wiele składników energetycznych. Odpowiednio dobrane składniki wpływają na prawidłowy rozwój dziecka. W Polsce mamy dostęp do warzyw praktycznie przez cały rok – wykorzystaj to! Skomponuj orzeźwiający koktajl, który przyczyni się do usunięcia toksyn z organizmu, a jednocześnie dostarczy wielu witamin oraz mikroelementów potrzebnych w codziennej diecie. Taki koktajl to bomba witaminowa, która nie pozwoli na zmęczenie czy senność.
Kobiety w ciąży powinny jeść warzywa kupowane w sprawdzonych miejscach, najlepiej w sklepach ze zdrową żywnością lub na targu.
Warzywa są dla przyszłych mam dużo lepszym rozwiązaniem niż owoce. Należy jeść je pięć, sześć razy dziennie, nie tylko surowe, ale także przetworzone (ugotowane, pieczone).

Por i jego krewniacy
  • Por zawiera witaminy: B6, C oraz kwas foliowy.
  • Minerały obecne w porach to: żelazo, magnez.
  • To warzywo obniża zły cholesterol oraz podnosi dobry w organizmie.
  • Spożywanie dwa razy w tygodniu pora zmniejsza ryzyko zachorowania na raka.
  • Por stabilizuje poziom cukru we krwi.
Burak
  • Zawiera witaminę B6 oraz kwas foliowy.
  • Minerały obecne w burakach to: żelazo, magnez, potas, fosfor, mangan.
  • Wspiera funkcjonowanie wątroby.
Kapusta
  • Zawiera witaminy: A, B1, B2, B6, C, kwas foliowy, kwasy omega-3.
  • Minerały obecne w kapuście to: wapń, żelazo, magnez, potas, fosfor, mangan.
  • Kapusta zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwóry.
Tabela kalorii: Ile kalorii, węglowodanów, białka i tłuszczów zawierają warzywa (tabela do druku – kliknij w obrazk, by pobrać tabelę w pdf-ie)



Polecamy: Wegetariańskie przepisy autorstwa Moniki Mrozowskiej
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

ala
ala | 2014-09-22 19:40 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

W ciazy wazne jest aby dieta byla kompletna, nie zawsze jednak sie to udaje. Osobiscie korzystam z pregnoferu DHA, aby uzupelnic ten wazny skladnik. Dobrze ze sa teraz takie mozliwosci

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?