Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Warzywny song

| 12.02.2008, aktualizacja: 18.12.2013 | 0
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
Marchewka, buraki, rzepa – zimą właśnie one są źródłem cennych witamin i minerałów. A jakie pyszności można z nich wyczarować!
Gotowane i duszone oraz w surówkach – sposobów na ich podanie jest wiele. Wśród nich królową jest marchewka, która zawiera rekordowe ilości beta-karotenu.

Marchewka
Oprócz beta-karotenu zawiera sporo witaminy B6. Wspomaga leczenie biegunek.
Od kiedy: od 5. miesiąca życia.
Jak podawać: dla niemowląt gotowaną, dla starszych dzieci duszoną, surową – pokrojoną w słupki, jako składnik surówek, zup, zapiekanek, soków.
To ważne: najlepsze są gładkie i twarde marchewki. Unikaj podwiędłych i zielonkawych u góry. Małe i cienkie są zwykle najsmaczniejsze.

Pietruszka
Jest bogata w sole mineralne. Natka pietruszki zawiera dużo witaminy C, beta-karotenu i żelaza.
Od kiedy: od 5. miesiąca życia.
Jak podawać: jako składnik zup, surówek i sałatek, natkę jako dodatek do dań.
To ważne: przechowuj ją w szufladzie lodówki, luźno owiniętą folią. Natkę zużyj szybko – możesz ją też posiekać i zamrozić w plastikowym pojemniczku.

Buraki
Mają sporo kwasu foliowego oraz magnez, potas i witaminę C. Najsłodsze są buraki ciemnoczerwone.
Od kiedy: od 8. miesiąca życia.
Jak podawać: jako dodatek do obiadu, w sałatkach na zimno, w zupach.
To ważne: by zachowały kolor, gotuj je w całości ze skórką.

Seler
Bogaty w witaminę C, B1 i B2, PP i sole mineralne. Podobne wartości ma seler naciowy – używa się go głównie do sałatek.
Od kiedy: od 7. miesiąca życia.
Jak podawać: jako składnik zup, sałatek, surówek i soków wielowarzywnych.
To ważne: po obraniu warto skropić go sokiem z cytryny, by nie ściemniał.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?