Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Czy dajesz to swojemu dziecku jesienią?

| 22.10.2015, aktualizacja: 23.10.2015 | 0

Jeszcze kilka lat temu zalecano te składniki tylko chorym albo bardzo małym dzieciom. Od niedawna zasady się zmieniły. Pamiętaj o nich szczególnie teraz – jesienią.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
Zabawa z mamą jest ważniejsza niż zabawki
fot. Fotolia.com

Witamina D

Czy wiesz jak być powinno?
  • do 6. miesiąca życia 400 IU na dobę
  • od 6 . miesiąca życia do 12 miesiąca życia 400-600 IU na dobę 
  • po 1 roku życia 600-1000 IU na dobę.

Dlaczego witamina D jest ważna?

Witamina D to związek regulujący gospodarkę fosforanowo-wapniową w organizmie człowieka. Mówiąc prostym językiem, twoje kości i zęby zależą od ilości witaminy w układzie pokarmowym. Jedno jest pewne - wszyscy mamy niedobory witaminy D, niestety taki mamy klimat. Za mało słońca lub czasem słońce wręcz w nadmiarze, nie pomagają nam, mieszkańcom Europy Północnej, trwać w zdrowiu. Dość niedawno odkryto, że niedobory witaminy D pojawiające się głównie jesienią i zimą sprzyjają rozwojowi chorób autoimmunologicznych poczynając od stwardnienia rozsianego, nieswoiste zapalenie jelit, na reumatoidalnym zapaleniu stawów kończąc.

Chcesz uchronić swoje dziecko przed takimi chorobami?

Nie wystarczy tylko letnia lub wiosenna ekspozycja na słońce. Wspomoże nas dieta i suplementy!

Do pokarmów bogatych w witaminę D należą:

świeży węgorz
łosoś
śledź w oleju
marynowany śledź
sardynki
makrela
tuńczyk
żółtko jajka
żółty ser
mleko

Zazwyczaj nie jesteśmy w stanie uzupełnić ich dietą i niezależnie od tego czy karmisz piersią, czy w inny sposób, suplementacja witaminą D zalecana jest wszystkim i w każdym wieku w naszej strefie klimatycznej.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?