Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Wysiłkowe nietrzymanie moczu? Ćwicz, żeby zapobiec! – mówi Fit Mom [FILM]

| 09.09.2016, aktualizacja: 13.10.2016 | 0

Wysiłkowe nietrzymanie moczu dotyczy wielu kobiet po porodzie. Żeby mu zapobiec, warto w ciąży i po porodzie ćwiczyć mięśnie dna miednicy. Jak to robić? Radzi Ania Dziedzic (Fit Mom), trenerka personalna kobiet w ciąży i mam po porodzie.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)

Wysiłkowe nietrzymanie moczu po porodzie może być spowodowane nie tylko porodem naturalnym, lecz także np. nieprawidłowymi ćwiczeniami (albo ich brakiem) mięśni dna macicy, czyli tzw. mięśni Kegla – mowi Ania Dziedzic, trenerka personalna kobiet w ciąży i młodych mam. 

Co to jest wysiłkowe nietrzymanie moczu?

Wysiłkowe nietrzymanie moczu to mimowolny wyciek moczu podczas aktywności fizycznej: biegu, skoku albo nawet zwykłego kichnięcia – czyli czynności powodujących wzrost ciśnienia w brzuchu. Żeby zapobiec kłopotom warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy przed ciążą, w ciąży i po porodzie. Jak to robić? 

Ćwiczenie na wysiłkowe nietrzymanie moczu: oddech przeponowy

  • Weź głęboki wdech. Pilnuj, żeby podczas wdechu twoje barki nie unosiły się do góry.
  • Powoli wpuść powietrze do brzucha. Dzięki temu przepona schodzi w dół, naciska na narządy wewnętrzne, a one z kolei na dno miednicy, rozluźniając je. 
  • Powoli wypuść powietrze.
  • Zaciśnij dno miednicy, zwracając uwagę, żeby nie napinać przy tym pośladków, ud ani mięśni brzucha. 
Sprawdź: Laser na wysiłkowe nietrzymanie moczu?

Ćwiczenie mięśni wolno- i szybkokurczliwych

Mięśnie dna miednicy dzielą się na mięśnie wolno- i szybkokurczliwe. Żeby skutecznie zapobiegać wysiłkowemu nietrzymaniu moczu, trzeba ćwiczyć i jedne, i drugie. Jak to zrobić? 
  • Żeby zaangażować mięśnie szybkokurczliwe, zaciskaj i puszczaj szybko mięśnie dna miednicy
  • Żeby zaangażować mięśnie wolnokurczliwe zaciśnij mięśnie dna miednicy, wytrzymaj 10 sekund i dopiero wtedy rozluźnij.  
Czytaj także: Fit Mom radzi: „Dziewczyny, ćwiczcie dla własnego dobra” [WYWIAD]

Ania Dziedzic jest trenerem personalnym i instruktorem fitness. Prowadzi stronę FitMom.pl i stronę na FB: FitMom - Ania Dziedzic. 
 
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?