Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Marchewka dla karmiącej mamy? Tak, ale...

| 04.09.2015, aktualizacja: 09.09.2015 | 0

Nie w nadmiarze! Marchew nie może być jedynym warzywem, które jesz podczas karmienia piersią. A tak niestety jest, jeśli karmiąca mama jest na diecie, bo boi się alergii u dziecka.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
marchew
fot. Fotolia
Wciąż zdarza się, że mamy karmiące piersią ograniczają swoją dietę z obawy przed alergią u niemowlęcia lub kolką. Ograniczają dietę tak bardzo, że jedzą niemal wyłącznie marchew, ryż i gotowanego indyka.
Chociaż marchew, ryż i chude mięso z indyka można jeść w czasie karmienia piersią, to nie wyłącznie, bo żadna ograniczona dieta nie jest dobra ani dla karmiącej mamy, ani dla dziecka. Również marchew, choć ma wiele wartości, nie może być jedynym warzywem, które je karmiąca mama.

Co dobrego w marchewce

Pomarańczowy kolor marchew zawdzięcza pomarańczowemu barwnikowi - beta-karotenowi, czyli prowitaminie A. Zawarty w marchwi beta-karoten jest bardzo ważny dla prawidłowego widzenia, wspomaga odporność, chroni przed nowotworami. Jest też ważny dla urody.
Marchew zawiera również:
  • witaminy B1, B2, PP: ważne dla pracy układu nerwowego, skóry,
  • wapń: ważny dla kości,
  • potas: ważny dla pracy serca i układu krążenia, poprawia stan skóry.
  • błonnik: wspomaga pracę przewodu pokarmowego, zapobiega zaparciom, chroni przed wieloma typami nowotworów,
Marchew obniża poziom cholesterolu, zapobiega chorobom serca i nowotworom.
Czytaj też: Marchew to samo zdrowie!

Jak jeść marchew w czasie karmienia piersią

Marchew można jeść w każdej postaci: na surowo, w postaci soku, gotowaną, pieczoną, duszoną, jednak najbardziej wartościowa jest w surowa lub w postaci soku. Warto pić sok z marchwi: wspomaga odporność, dodaje urody. Nie znaczy to jednak, że codziennie trzeba jeść marchew: najlepszą dietą jest zawsze dieta urozmaicona
Warto pamiętać, że beta-karoten, którego w marchwi jest dużo, zostanie przez organizm przyswojony tylko w obecności tłuszczu, dlatego do surówki z marchwi warto dodawać olej, a po wypiciu soku z marchwi zjeść np. biały ser, jogurt lub kanapkę z masłem.
Marchew jest warzywem, które kumuluje duże ilości azotanów (z nawozów sztucznych), dlatego warto kupować marchew z pewnego źródła, raczej ekologiczną, a jeśli na bazarze czy w sklepie - wybierać mniej dorodne marchewki.

Wróć do talerza
Czytaj też: Tych herbat nie pij w czasie karmienia piersią
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?