Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Zakupy w sieci: kurs bezpiecznych zakupów w internecie

| 06.01.2009, aktualizacja: 22.04.2016 | 0

Szybko, łatwo, bezpiecznie i korzystnie - właśnie tak możesz robić zakupy przez internet. Przeczytaj nasz szybki kurs robienia bezpiecznych zakupów on-line.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
mama, niemowlę, dziecko, maluch, komputer, zakupy
W sieci możesz kupić nie tylko podarunki dla najbliższych, ale także produkty spożywcze. I to z dostawą do domu. Unikasz tłumów w sklepach, kolejek, pchania ciężkiego wózka. Zamiast tego wygodnie zasiadasz przed monitorem i zaglądasz na półki sklepowe z kubkiem kawy w ręku.

Nie musisz nawet kupować tylko w polskich sklepach internetowych, teraz mamy możliwość zrobienia zakupów w sklepach innych krajów Unii Europejskiej, a nawet poza nią. Wystarczy tylko sprawdzić, czy sklep wysyła towary do Polski. Parlament Europejski ujednolicił unijne prawa związane z zakupami przez sieć, m.in. dotyczące obowiązku informacji o cenach przesyłek, rezygnacji z transakcji, zwrotu towaru.

Sklepy internetowe

W sklepie internetowym po prostu składasz zamówienie i płacisz zaproponowaną przez sklep kwotę. Jeśli już wiesz, co chcesz kupić, ale nie wiesz gdzie będzie najtaniej, skorzystaj z porównywarek cen. To najlepszy sposób, by znaleźć najtańszą rzecz.
Jeśli wybierzesz najtańszą ofertę, sprawdź też warunki dostawy. Oceń, czy sklep jest wiarygodny (komentarze klientów!) i wejdź na jego stronę. Po zamówieniu produktu i wybraniu opcji zapłaty wystarczy już tylko czekać na dostawę towaru.

O czym pamiętać robiąc zakupy w sklepie internetowym:

• Przeczytaj regulamin zakupów w sklepie. Zobacz, jakie są zasady płatności i dostawy towaru, jej termin, a także jak można odwołać zamówienie.
• Sprawdź, czy na stronie sklepu są podane dane kontaktowe sprzedawcy: adres, telefon, e-mail. Jeśli coś będzie nie tak, musisz wiedzieć, jak się z nim skontaktować. Nieufność powinien budzić brak takich danych.
• W terminie 14 dni od otrzymania przesyłki masz prawo odstąpić od umowy, składając oświadczenie na piśmie i wysyłając je listem poleconym – liczy się data nadania, i zwrócić nieużywany towar bez podania przyczyny (wyjątkiem jest żywność, płyty z muzyką, filmami czy oprogramowaniem, jeśli zostało już wyrzucone oryginalne opakowanie).
• Na reklamację masz dwa lata, niezależnie od tego, czy produkt jest objęty gwarancją. Jeśli stwierdzisz wadę, niekompletność, brak instrukcji obsługi, sprzedawca powinien załatwić reklamację w ciągu 14 dni lub zwrócić ci pieniądze.
Porównywarki cen: www.ceneo.pl, www.skapiec.pl. www.nokaut.pl

Internetowe serwisy aukcyjne

Serwisy aukcyjne to właściwie wirtualne bazary, na których kupisz rzeczy nowe (bezpośrednio od przedsiębiorców) i używane (od osób prywatnych). Jest tam wszystko: od pasty do zębów po samochody. Możesz kupować, licytując (wygrywa ten, kto da lepszą cenę), lub przez opcję „Kup teraz”, bez licytacji. Potem tylko czekasz na przesyłkę. W większości przypadków jest taniej niż w sklepach tradycyjnych, a nawet internetowych. Zależy to też od przedmiotu, jaki kupujesz – niektóre są tańsze na aukcji, inne w sklepach internetowych. Badania przeprowadzone przez UBIK BC (zlecił je serwis eBay) wykazały, że średnie oszczędności wynoszą około 30 procent. Produkty dla dzieci są tańsze nawet o 35 procent niż w sklepach tradycyjnych.

O czym pamiętać kupując na aukcji:

• Uważnie czytaj opis przedmiotu. Zastanów się, czy na pewno go potrzebujesz. Porównaj z innymi ofertami. Przejrzyj szczegóły płatności, dostawy. Zsumuj cenę przedmiotu i koszty dostawy (to może podrożyć cenę końcową, np. jeśli to paczka z Ameryki Południowej).
• Sprawdź sprzedającego. Wiarygodni są sprzedający nieposiadający negatywnych komentarzy (wystawiają je klienci, którzy już zawarli transakcję). Jeśli są jakieś negatywy, sprawdź, czy mogą mieć wpływ na twoje zamówienie. 
• Przeczytaj warunki reklamacji i zwrotu – trzeba to ustalić ze sprzedającym, jeżeli sam nie proponuje konkretnych rozwiązań. Jeśli kupujesz od przedsiębiorcy, warunki reklamacji i zwrotu reguluje prawo (możesz zwrócić towar kupiony bez licytacji w ciągu 14 dni i reklamować w ciągu dwóch lat).
• Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się ze sprzedającym – jemu też zależy na twoim zadowoleniu (nie chce dostać negatywnej opinii). Jeśli nie będzie reakcji lub odpowiedź będzie niejasna, lepiej nie ryzykuj. Spory staraj się rozwiązywać polubownie. 
Serwisy aukcyjne: www.allegro.pl, www.olx.pl, www.eBay.pl
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?