Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Domowe sposoby na zaparcia - idealne dla ciężarnej

| aktualizacja: 05.09.2017 | 0

To problem, który dotyczy co drugiej przyszłej mamy. Niestety leki, które mają przynosić ulgę, mogą rozregulować naturalną przemianę materii. Dlatego ciężarnym, które mają problemy z zaparciami poleca się bardziej naturalne i domowe sposoby.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
ciężarna z zaparciami
fot. Fotolia

Domowe sposoby na zaparcia są znane od pokoleń i na pewno stosowały je nasze babcie. Wszystkie są łagodne i bezpieczne, nie dziwi więc, że domowe sposoby na zaparcia są tak popularne wśród ciężarnych. Zaparcia w ciąży to często spotykany problem wśród kobiet i wiele z nich nie chce, będąc w ciąży, niepotrzebnie przyjmować leków, które mogą zaszkodzić – jej lub dziecku. Ponadto środki farmakologiczne zaburzają naturalny rytm pracy jelit, co nie sprzyja zdrowiu przyszłej mamy. Dlatego też wybór domowych sposobów jest uzasadniony – to proste rozwiązanie, które nikomu nie zagraża. Jeśli jednak zaparcia nie ustępują lub często powracają – skonsultuj się z lekarzem. Pamiętaj też, że lewatywa, którą przeprowadza się tuż przed porodem, nie jest bezpieczna w trakcie trwania ciąży, bo również zaburza naturalną pracę jelit i zdolności metaboliczne

Suszone morele, śliwki i inne owoce

Śliwki, szczególnie te suszone, zawierają aż 10 g błonnika w 100 g. Już kilka suszonych śliwek zjedzonych codziennie rano przyniesie wymierne efekty. Polecamy zostawić je namoczone na noc w wodzie – dzięki temu staną się bardziej miękkie i łatwiejszedo zjedzenia. Możesz też wypić kompot z suszu. Inne owoce suszone, naljepiej takie bez dodatku cukru. Możesz zjeść garść suszonych moreli czy daktyli - pamiętaj jednak, żeby nie przesadzić z ilością, ponieważ nadmiar tych owoców powoduje wzdęcia, szczególnie dokuczliwe w ciąży.

Kiszonki i fermentowany nabiał

Fermentowane produkty to świetny lek na zaparcia, np. kiszona kapusta przy przetwory mleczne (jogurty, kefiry i maślanki) - naturalnie wspierają prawidłową perystaltykę jelit. Możesz do jogurty naturalnego dosypać otręby - one także zawierają sporą ilość błonnika witalnego, możesz więc je dodawać także do innych posiłków czy wypieków.

Wprowadź do diety siemię lniane

Nasiona lnu na zaparcia działają rewelacyjnie, możesz je np. zalać wodą lub dodać do jogurtu. Pęcznieją w żołądku i pobudzają go do wzmożonej pracy, a więc także niwelują wzdęcia i zaparcia. Możesz też wsypać 3 łyżki zmielonego siemienia lnianego do szklanki z ciepłą wodą i pozostawić na 2-3 godziny. Wypij napój przed snem, a rano poczujesz, że zaparcia ustępują.

Więcej płynów w diecie pomaga na zaparcia

Pij dużą ilość płynów - najlepiej ponad 2 litry dziennie. To zalecenie jest wskazane, nawet jeśli nie męczą cię zaparcia w ciąży. Woda ponadto poprawia pracę jelit i nawadnia przetrawiony pokarm, dzięki czemu łatwiej się go pozbyć.
Jeśli zaparcia w ciąży ciągle powracają, wprowadź na stałe do swojej diety napary ziołowe. Wypróbuj mieszankę suszonych kwiatów śliwy z pączkami brzozy i suszoną pietruszką - szklanka rano i szklanka wieczorem poprawią pracę układu trawiennego.
Innym napojem jest mieszanina oliwy z oliwek i soku z cytryny. Wymieszaj jedną łyżkę oliwy z jedną łyżeczką soku z cytryny. Pij taki napój na czczo, 20 minut przed śniadaniem.

Zaparcia w ciąży – co oprócz domowych sposobów?

Jeśli męczą cię powracające zaparcia w czasie ciąży, musisz skonsultować się z lekarzem, ponieważ zatwardzenie może powodować inne problemy zdrowotne, np. hemoroidy w ciąży (inaczej zwane żylakami odbytu), które są bardzo częste. Jeśli zatwardzenie nawraca, lekarz może zalecić przyjęcie leków z laktulozą lub czopki glicerynowe. By pozbyć się zaparć, możesz też walczyć z nimi domowymi sposobami, czyli elementami diety opisanymi powyżej. Wprowadź większą ilość błonnika witalnego do swojego jadłospisu w ciąży, bo on reguluje pracę jelit.

Zobacz także:

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?