Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

6 ważnych rad na czas ciąży

| 11.06.2007, aktualizacja: 01.09.2015 | 0

Dobrze wykorzystaj czas, który został ci do porodu. Jeśli właściwie o siebie zadbasz, unikniesz wielu problemów podczas rodzenia dziecka. Będziesz też piękną i zdrową mamą!

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
Kobieta w ciąży trenuje
fot. Fotolia
Natura zadbała, by ciąża i poród były dla kobiety czymś zwyczajnym – twoje ciało samo prawidłowo reaguje na zachodzące w nim zmiany, między innymi dzięki hormonom. Ale Ty także możesz sprawić, by w i po ciąży czuć się znakomicie. Co zatem powinnaś robić? Zobacz, jak dbać o siebie w ciąży!


1. Trenuj regularnie

Dobra forma pomoże Ci łatwiej znieść wysiłek, jakim są ciąża i poród. Trening zwiększa wydolność serca i płuc, poprawia postawę i krążenie. Pozwala zapanować nad przyrostem wagi, a nawet uwalnia od skurczów i bólów mięśni, wzmacniając je. Udowodniono, że aktywne mamy prędzej dochodzą do dobrej formy po porodzie, a ich dzieci rodzą się szybciej i w lepszej kondycji. Jeśli wcześniej trenowałaś, rób to nadal. Ustal tylko ze swoim ginekologiem, jak często i czy wszystkie ćwiczenia wolno Ci wykonywać. Możesz też zacząć trening, będąc już w ciąży. Jeśli lekarz powie Ci, że nie ma przeciwwskazań do treningu, zapisz się na zajęcia dla przyszłych mam, których program jest przygotowany specjalnie dla nich.
Pamiętaj! Nie forsuj się – to nie zawody, chodzi o Ciebie i Twoje maleństwo. W razie jakichkolwiek dolegliwości porozmawiaj z lekarzem.


2. Troszcz się o zęby

Trzeba o nie dbać zawsze, ale w ciąży szczególnie. Teraz możesz mieć z nimi więcej problemów, bo hormony ciążowe powodują lekkie nabrzmienie dziąseł, zwiększając ich podatność na krwawienie podczas szczotkowania i czyszczenia nicią. Łatwiej też dochodzi do infekcji bakteryjnych. A każda z nich może być niebezpieczna dla rozwijającego się w Tobie maleństwa. Najlepiej więc do nich nie dopuszczać, lecząc nawet najmniejsze ubytki.
Pamiętaj! Czyść zęby co najmniej dwa razy dziennie szczoteczką o miękkim włosiu – to pomoże ograniczyć podrażnienia dziąseł i krwawienia.

3. Nawilżaj skórę

Po to, by przygotować ją na rozciągnięcie. Jeśli będzie dość elastyczna, jest mniejsze ryzyko, że pojawią się na niej rozstępy. Najbardziej zagrożone są brzuch, piersi i biodra. Rozstępy to powszechny problem – ma je więcej niż 60 procent kobiet. I choć specjaliści twierdzą, że za ich pojawienie się odpowiedzialne są geny, spróbuj do minimum ograniczyć ich skutki. Dobrze zatem nawilżaj skórę (nie powinna swędzieć). Wcieraj krem lub balsam w piersi, brzuch i biodra. Przez całą ciążę noś też dobrze dobrane staniki. I to nie tylko w dzień – jeśli masz duże piersi, wkładaj stanik także na noc, do spania.
Pamiętaj! Ważna jest racjonalna dieta i unikanie zbyt szybkiego przybierania na wadze, by skóra gwałtownie nie musiała się rozciągnąć. To może bowiem spowodować pękanie włókien kolagenowych naskórka.

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?