Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Zdrowe napoje

| 31.07.2009, aktualizacja: 22.01.2016 | 0
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
dziecko, dziewczynka, napoje, mama, szklanka, kuchnia
Maluch musi dostać odpowiednią ilość witamin i minerałów. Sprytnie ukryć można je nie tylko w jedzeniu, ale także w piciu.
Do zdrowia wystarczy niewielka ilość witamin i składników mineralnych. Ale jest jeden warunek – muszą być dostarczane codziennie. Jeśli podczas upałów maluch ma mniejszy apetyt, to na pyszny napój nie będziesz musiała go namawiać. Wraz z nim przemycisz…

Wapń

Jako budulca kości i zębów nie może go zabraknąć dziecku, jak i dorosłemu, zwłaszcza kobiecie w ciąży i karmiącej. Ten pierwiastek bierze też udział w przekazywaniu informacji przez układ nerwowy.
Nasz pomysł: koktajl jagodowo-mleczny (od 8. miesiąca)
Przygotuj 100 ml mleka modyfikowanego, które pije twoje dziecko. Dwie łyżki jagód dokładnie umyj, sparz i osusz. Przetrzyj przez sito. Połącz z mlekiem modyfikowanym.

Potas

To jeden z trzech najważniejszych składników mineralnych w organizmie. Jest niezbędny do prawidłowej pracy serca. Uważa się, że jego niedobór może przyczyniać się m.in. do bolesnych kurczów łydek podczas ciąży.
Nasz pomysł: napój jabłkowo-rumiankowy (od 8. miesiąca)
Zaparz w szklance pod przykryciem herbatkę rumiankową (może być też miętowa) i odstaw, by wystygła. Soczyste słodkie jabłko umyj, obierz ze skórki i zetrzyj na drobnej tarce. Przetrzyj je przez sitko do czystej filiżanki. Wlej do soku z jabłka 100 ml naparu z rumianku i wymieszaj.

Żelazo

Jest składnikiem czerwonych ciałek krwi i mięśni. Pomaga w rozprowadzaniu tlenu w organizmie. Jego niedobór może prowadzić do anemii.
Nasz pomysł: nektar arbuzowo-poziomkowy (od 2. roku życia)
Arbuza dokładnie umyj i odkrój nieduży kawałek. Obierz ze skórki i wyjmij pestki, wrzuć do naczynia do miksowania. Dwie łyżki poziomek dokładnie umyj, banana obierz ze skórki i jego połowę razem z poziomkami dodaj do arbuza. Zmiksuj. Jeśli chcesz, możesz dodać 1–2 łyżki jogurtu naturalnego.

Magnez

Bierze udział np. w wytwarzaniu energii, przekazywaniu impulsów nerwowych. Jego niedobór jest dość częsty. U dzieci objawia się m.in. nadpobudliwością, u kobiet w ciąży – podobnie jak brak potasu – może powodować kurcze.
Nasz pomysł: sok ze świeżych pomidorów (od 2. roku)
Dwa dojrzałe pomidory umyj i krótko sparz wrzątkiem. Obierz ze skórki i pokrój na cząstki. Zmiksuj z kawałkiem selera naciowego, a potem przetrzyj przez gęste sito. Jeśli będzie zbyt gęsty, dodaj troszkę niegazowanej wody mineralnej.

Witamina C

Ważna dla układu odpornościowego i potrzebna do przyswajania żelaza. Najlepiej spożywać ją w postaci świeżych owoców i warzyw.
Nasz pomysł: przecier z kiwi i banana (od 3. roku)
Kiwi i banana umyj, obierz ze skórki. Zmiksuj. Z umytej pomarańczy wyciśnij sok, przecedź go i połącz z kiwi i bananem. Jeśli napój jest zbyt gęsty, dodaj trochę wody.

Beta-karoten

Jego źródłem są owoce i warzywa o jaskrawych barwach. W organizmie jest zamieniany w potrzebną, m.in. do prawidłowego widzenia i funkcjonowania układu odpornościowego, witaminę A.
Nasz pomysł: sok dyniowo-morelowy (od 8. miesiąca)
Wyciśnij sok z jabłka (patrz: napój jabłkowo-rumiankowy). Miąższ z umytej, sparzonej i obranej dyni (ok. 20 dag) oraz z dwóch obranych moreli zmiksuj. Dodaj sok jabłkowy.

Konsultacja: dr n. med. Grażyna Rowicka,pediatra, pracuje w Poradni Gastroenterologicznej IMiD w Warszawie
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?